درمان رایگان این بیماران در مراکز درمانی دولتی از پنجشنبه!

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که از روز پنجشنبه، ۲۱ اسفند و همزمان با عید مبعث در تمامی شهرهایی که فاقد بیمارستان تامین اجتماعی هستند، درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی «رایگان» خواهد بود.

به گزارش سایت خبری پرسون، همچنین در تمامی شهرها ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان های دانشگاهی رایگان است. هزینه وسایل و پروتزهای مورد استفاده در بیمارستانهای دانشگاهی نیز به طور کامل پرداخت می‌شود.

کاهش قابل توجه هزینه بیماران صعب العلاج و مزمن

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، توسعه و ارتقای خدمات درمانی را از جمله نتایج استقرار سامانه نسخه الکترونیک دانسته و اعلام کرده است که درباره بیماران صعب العلاج و مزمن نیز در هفته‌های آینده برنامه های جدیدی اجرایی و هزینه این بیماران به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

ثبت سوابق بیماری در پرونده الکترونیک بیمار

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ابتدای اسفندماه صدور و چاپ دفترچه‌های بیمه متوقف و نسخه نویسی الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است که انتظار می رود این طرح جدید منشأ تحولات جدی باشد. از جمله مزیت‌های این طرح ثبت سوابق در پرونده الکترونیک بیمار است و از تجویز بی‌رویه دارو جلوگیری می‌کند.

فرانشیز بیماران بالای ۶۵ سال در بیمارستانهای دانشگاهی صفر شد

همچنین با نظام جدید نسخه نویسی امکان اجرای طرح های دیگری فراهم شده است و همانطور که اشاره شد از روز عید مبعث در تمام شهرستان های کشور که فاقد بیمارستان ملکی هستند، درمان بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی رایگان خواهد شد.

همچنین برای بیماران بالای ۶۵ سال فرانشیز در بیمارستان‌های دانشگاهی تمام شهرستان‌ها صفر است.

اجرای این طرح ها بدنبال اجرای نسخه نویسی الکترونیک میسر شده است.

منبع: ایسنا

246551