در دومین روز از همایش سراسری مدیران سازمان تأمین اجتماعی در استان قم انجام شد؛

رونمایی از درگاه نظارت مردمی سازمان تأمین‌ اجتماعی

درگاه نظارت مردمی سازمان تأمین‌ اجتماعی با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی، استاندار قم و نیز معاونان و مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی رونمایی شد.
تصویر رونمایی از درگاه نظارت مردمی سازمان تأمین‌ اجتماعی

به گزارش سایت خبری پرسون، درگاه نظارت مردمی این سازمان مشتمل بر سه سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات و سوت‌زنی، سامانه ستاد خبری اداره‌کل حراست و نیز سامانه ثبت گزارش تخلف اداری کارکنان است که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت نظارت مردمی در جهت ارتقای سلامت و صیانت از حقوق ذی‌نفعان این سازمان طراحی و راه‌اندازی شده است.

براساس این گزارش، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌ واسطه جامعه مخاطبان بیش از ۴۶ میلیون نفری خود، در بیش از ۲۰۰۰ نقطه تماس مستقیم به ارائه خدمت به عموم مردم می‌پردازد.

درگاه نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ با توجه به سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تأکید مقام معظم رهبری در زمینه لزوم برخورد قاطع با فساد؛ با هدف فراهم شدن امکان استفاده از ظرفیت‌های نظارتی و اطلاع و استفاده عموم مردم از حقوق خود راه‌اندازی شده است. عموم مراجعان به شعب و مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی و سایر گروه‌های مخاطبان و ذی‌نفعان سازمان و نیز کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند گزارش‌ موارد احتمالی نیازمند بررسی و رسیدگی در حوزه‌های مختلف مأموریتی این سازمان و زیر مجموعه‌های آن را به‌ صورت کاملاً غیرحضوری در این درگاه ثبت و پیگیری کنند.

این درگاه در راستای راهبردهای اصلی مورد توجه در این سازمان مشتمل بر صیانت از حقوق مردم، تسهیل‌گری در ارائه خدمات، اعلام و تبیین دقیق حقوق مخاطبان و برخورد قاطع با مظاهر فساد طراحی و راه‌اندازی شده و از طریق سایت nezarat.tamin.ir قابل دسترسی است.

منبع: سازمان تامین اجتماعی

545545