خبری از ورزش بانوان

بانوی ورزشکار خمین به اردوی تیم ملی کشتی آلیش دعوت شد

رئیس اداره ورزش و جوانان خمین گفت: «لیلا سالاروند» بانوی ورزشکار این شهرستان پس از کسب امتیاز لازم در مسابقات انتخابی، به اردوی تیم ملی کشتی آلیش دعوت شد.
تصویر بانوی ورزشکار خمین به اردوی تیم ملی کشتی آلیش دعوت شد

به گزارش سایت خبری پرسون ازمرکزی، سعید امجدی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: این ورزشکار در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آلیش که روز گذشته در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی تهران برگزار شد در وزن ۶۵ کیلو گرم شرکت کرد.
وی با بیان اینکه ۲۴ نفر در مسابقات انتخابی تیم ملی این رشته شرکت داشتند، اضافه کرد: بانوی ورزشکار خمینی با کسب مقام سوم، موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان خمین یادآور شد: سالاروند دارای مقام سوم رقابت های کشتی با کمربند زنان آسیا است.
امجدی گفت: سه هزار ورزشکار زن در قالب ۲۲ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف به صورت سازمان یافته در این شهرستان فعالیت دارند.

آلیش یا کشتی با شال، نام یکی از ورزشهای سنتی کشورهایی چون، ایران، قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان است که فعالیتهای بین‌المللی از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۵ اولین دوره مسابقات بین‌المللی آن با قوانین یکسان در کشور قرقیزستان در دوبخش آقایان و بانوان برگزار شد.

مسابقات این رشته دربخش آقایان درچهار رده سنی برگزار می‌شود که نونهالان سه دقیقه، نوجوانان و جوانان چهار دقیقه و بزرگسالان به مدت پنج دقیقه به رقابت می‌پردازند و در بخش بانوان نیز نونهالان ۲ دقیقه، نوجوانان وجوانان سه دقیقه و بزرگسالان نیز چهاردقیقه به روی تشک می‌روند.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی واقع شده است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و در مجموع ۶ هزار ورزشکار در این شهرستان در قالب ۳۲ هیات ورزشی فعالیت دارند

234159

مطالب مرتبط