گزارش پرسون از موفقیت های هنرمندان کردستان؛

جایگاه برتر جشنواره بین المللی فیلم «رشد» برای صداوسیمای کردستان

مجموعه مستند پویانمایی «زیست شناسان» کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی جشنواره بین المللی فیلم «رشد» انتخاب گردید.
تصویر جایگاه برتر جشنواره بین المللی فیلم «رشد» برای صداوسیمای کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، مجموعه مستند پویانمایی «زیست شناسان» کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی جشنواره بین المللی فیلم «رشد» انتخاب گردید.

مجموعه مستند پویانمایی «زیست شناسان» کوچک به کارگردانی فهیمه ذبیحی سلطانی و تهیه کنندگی رضا احمدیاری از هنرمندان کردستانی به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی جشنواره بین المللی فیلم «رشد» انتخاب شدند.

این مجموعه در 13 قسمت توسط صداوسیمای مرکز استان کردستان تهیه شده است که توسط هیات داروان به عنوان بهترین پویانمایی آموزشی انتخاب گردید و توانست که جایزه نقدی و دیپلم افتخار را از آن خود کند.

رضا احمدیاری به جز این مجموعه پویانمایی آثار دیگری ساخته است که این آثار در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی مقام های ممتازی به دست آورده است.

ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ پویانمایی «ﻫﯿﻮا ﭼﻮﭘﺎن ﮐﻮﭼﮏ»، «ﮐﺎراﮔﺎه ﺟﻨﮕﻞ»، «ایرانیان»، ﻟﻮح ﻓﺸﺮده «ﻧﻘﻞ و ﻧﺒﺎت» و... از دیگر ساخته های احمدیاری می باشد.

همچنین این هنرمندان کردستانی چندین مجموعه و سریال تلویزیونی و خانگی را در سال های اخیر تولید کرده است.

براساس این گزارش، انیمیشن «زیست شناسان» درابه روژین و برادر بزرگش رامین، خواهر و برادری است که به دنبال جواب سوالات خود هستند. آنها در کتابخانه خانه شان با موشی آشنا می شوند که اجداد او در آزمایشگاه های انسانها با هوش و دارای قدرت تکلم شده و سپس فرار کرده اند. آنها با هم دوست شده و برای کشف حقایق علمی با هم ماجراجویی می کنند و به سفرهای شگفت انگیزی می روند.

شفیعی ـ استان کردستان

234158