همزمان با هفته قوه قضاییه در اراک؛

جشنواره ملی فیلم شراره در شمعدانی‌ها به پایان رسید+فیلم

نفرات منتخب نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه با عنوان «شراره در شمعدانی‌ها » با معرفی ۹ اثر برتر در تالار آیینه فرهنگسرای اراک معرفی شدند.

تصویر جشنواره ملی فیلم شراره در شمعدانی‌ها به پایان رسید+فیلم

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، ۳۶۵ اثر فیلم کوتاه داستانی از ۲۹ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با نظر هیات داوران ۳۶ اثر به بخش مسابقه راه یافتند و در نهایت ۹ اثر به عنوان برگزیده ملی انتخاب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در آیین تقدیر از منتخبان این جشنواره گفت: طبق قانون اساسی دستگاه قضا وظیفه پیشگیری از جرم را برعهده دارد و برای این مهم می‌توان از ظرفیت هنر استفاده کرد.

بهروز اکرمی افزود: آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای مبحثی پیچیده است و نمی‌توان با آن ساده برخورد کرد و باید از همه ابزار و ظرفیت‌ها ازفرهنگ و هنر گرفته تا موارد دیگر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.

وی اظهار داشت: هرچه قدر در قالب هنر به کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخته شود، کم است و باید دامنه فعالیت‌ها را برای هنرمندان گسترش داد تا باعث گسترش فرهنگسازی در جامعه شویم.

وی افزود: در بسیاری از کشورها به کودکان علاوه بر آموزش علم و دانش مهارت های زندگی را نیز آموزش می دهند که باید این رویکرد در جامعه ماهم در دستور کار قرار گیرد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: امروز هنرمندان با استفاده از تکنیک هنر به دنبال احیای روحیه توجه به احساس در جامعه هستند تا به افعال مجرمانه با زبان هنر نه بگویند.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: باید از همه ظرفیت‌های هنری برای کاهش پیامدهای افعال مجرمانه و کمک به پیشگیری از جرم استفاده کرد.

وی اظهار داشت: هنرمندان نسبت به مشکلات، ناهنجاری و جرم در جامعه بی‌تفاوت نیستند و از نگاه و دریچه هنر به دنبال کاهش آسیب هستند.

وی افزود: از اقدام و عمل هنرمندان که در حوزه فرهنگ و هنر درحال کمک به حل مشکلات جامعه ازشناسایی ناهنجاری تا کمک به پیدا شدن راه حل هستند تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: امیدوارم این جشنواره‌ها پایان کار هنرمندان در بررسی ناهنجاری ها و مشکلات جرم و جنایت در جامعه نباشد.

موسوی خاطرنشان کرد: از هنرمندان درخواست داریم با نگاه خودشون کمک به بهبودوضعیت سلامت خانواده باشند.


حجت السلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت:
هنرمندان با فعال کردن و ساختن اثرهای هنری با سوژه های اجتماعی باعث ارتباط بهتر فرهنگ و هنر با جامعه می شوند.

وی با تشکر ویژه از انجمن سینمای جوان استان مرکزی در خصوص مدیریت این جشنواره گفت انجمن سینمای جوان با پشتکار و تلاش در حال انجام برنامه هایی برای استفاده بهتر هنرمندان در جامعه و رشد آنان است.

دانشی افزود: امیدوارم که هنرمندان با تفکر و برنامه‌ها ریزی باعث گسترش فرهنگ سازی و کمک به شناسایی و رفع ناهنجاری ها در جامعه شوند چراکه هم پتانسی بالایی دارند و هم توانایی مناسبی در این خصوص را دارا هستند.

محسن خیرمند سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی نیز در پایان این مراسم گفت: باتوجه به جایگاه هنرمندان در جامعه و شرایط نامطلوب اقتصادی هنرمندان به مناسبت هفته قوه قضاییه ریاست دادگستری استان مرکزی با نگاه ویژه به هنرمندان حمایت قضایی و حقوقی را برای حل مشکلات هنرمندان در استان در نظر گرفته است تا با کمک به رفع مشکلاتشان باعث پررنگ شدن دست یاری هنرمندان در رفع ناهنجاری های جامعه باشیم.

فیلم «بی گدار» به کارگردانی «رویا نژاد سجادی» از اهواز، فیلم «پل پل» به کارگردانی «شمس الله دایی زاده» از اراک، فیلم داستانی کوتاه «روزنامه» به کارگردانی «مهران امیرحسینی» از تهران، فیلم «شمشیرچوبی» به کارگردانی مشترک «بهزاد علوی» و «سوسن سلامت» از کرج، فیلم «اسکارلت» به کارگردانی«جواد حکیمی» از قم، فیلم«چشم» به کارگردانی «مهشاد ولی» از قم به عنوان منتخبان جشنواره معرفی شدند.

فیلم «این سو و آن سو» به کارگردانی «لیدا فضلی» از تهران، فیلم«پذیرفتن» به کارگردانی «مصطفی صادقیان» از اراک نیز از دیگر آثار برگزیدگان جشنواره بود.

مقام اول جشنواره نیز به فیلم کوتاه«عزیز» به کارگردانی« سیدمهدی موسوی» از کاشان تعلق گرفت.

بیش از ۷۰۰ هنرمند نمایش در ۳۳ گروه هنری در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

310377