معاون استاندار مرکزی:

زنگ خطرموج جدید کرونا در استان به صدا درآمد

زنگ خطر شیوع موج جدید کرونا در استان مرکزی به صدا درآمد
تصویر زنگ خطرموج جدید کرونا در استان به صدا درآمد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زنگ خطر شیوع موج جدید ویروس کرونا در این استان به صدا درآمده است و مردم باید بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.

«بهروز اکرمی» روز یکشنبه گفت: ویروس کرونا انگلیسی در ۲ استان همجوار استان مرکزی مشاهده شده که این وضعیت نگران کننده است.
وی ادامه داد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابل ویروس کرونا در این استان کاهش یافته و بر اساس آخرین آمار به زیر ۸۰ درصد رسیده است و این موضوع نیز نگرانی‌ها را زیاد کرده است.
اکرمی اظهار داشت: اگر مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند، به طور قطع دوباره شرایط نامناسب خواهد شد و محدودیت‌های لازم در استان اعمال می‌شود.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی استانداری مرکزی گفت: هیچ برنامه‌ای بر تعطیلی واحدهای تولیدی استان برای مقابله با کرونا وجود ندارد زیرا نظارت بر رعایت پروتکل‌های در این واحدها با جدیت دنبال می‌شود.

در رنگ‌بندی کرونا که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود، خمین که به رنگ زرد(خطر متوسط) بود از دوم اسفند ماه جاری در وضعیت نارنجی(پر خطر) قرار گرفته است.

بر اساس نقشه رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک در حال حاضر ۱۱ شهرستان کشور قرمز(بسیار پر خطر)، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی (کم خطر) هستند.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر تا ۲ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و تعداد جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

233886