معاون اول رییس جمهور:

10 درصد تزانزیت کشور از مرز باشماق کردستان انجام می شود

معاون اول رییس جمهور گفت: در حدود 10 درصد از تزانزیت کشور از مرز رسمی باشماق در کردستان انجام می شود این عدد کمی نیست.

تصویر 10 درصد تزانزیت کشور از مرز باشماق کردستان انجام می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی ساماندهی مرز رسمی باشماق شهرستان مریوان اظهار داشت: در حدود 10 درصد از تزانزیت کشور از مرز رسمی باشماق در کردستان انجام می شود که این عدد کمی نیست.

معاون اول رییس جمهور گفت: لذا با توجه به این حجم از ترانزیت در مرز باشماق باید مسئولان امر زیرساخت های ایجاد یک مرز استاندارد را ایجاد کنند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: نباید رانندگان در این مرز دغدغه نبود زیرساخت ها را داشته باشند زیرا این امر می تواند نتایج منفی بسیاری به دنبال خود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: دستگاه‌های متعددی در مرز باشماق متمرکز هستند و یک دستگاه به عنوان مسوول اصلی پایانه تعیین نشده بود مشکلاتی ایجاد می‌شد و در این راستا به دلیل اهمیت جایگاه پایانه‌های مرزی، مسوولیت به سازمان راهدای و پایانه‌های مرزی وزارت راه و شهرسازی واگذار شد و با توانمندی که در این بخش وجود دارد این پایانه‌ها به سرعت خصوصا پایانه‌های مهم سروسامان می‌گیرند.

معاون اول رییس جمهور گفت: در صورت لزوم همه دستگاه باید به صورت شبانه روزی در مرز باشماق حضور داشته باشند تا مشکلات آن مرتفع شود و همه در قبال ساماندهی این مرز بسیار مهم مسئول هستیم.

جهانگیری تاکید کرد: باید زیرساخت ها در این مرز به گونه ای باشد که هم رانندگان و تجار و بازرگانان دو کشور رضایت کامل را داشته باشند.

آیین مهر ـ استان کردستان

233685