مدیر مرکز پایش شرکت آب و فاضلاب استان:

آب آشامیدنی اصفهان آلوده نیست

فهیمه امیری مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به نمونه برداری‌های میکروبی و کلرسنجی روزانه از شبکه توزیع شهر اصفهان و اجرای حدود ۲۰۰ مورد آزمون میکروبی و ۶۰۰ مورد کلرسنجی در ماه، هیچ گونه آلودگی در شبکه توزیع آب اصفهان مشاهده نشده و آب شبکه کاملا سالم و بهداشتی است.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، امیری با بیان اینکه آب آشامیدنی اصفهان از تصفیه خانه آب بابا شیخعلی تامین می‌شود، افزود: آب تولیدی پس از مراحل کامل تصفیه و انجام گندزدایی به وسیله سامانه‌های کلرزنی و ازن زنی و حذف تمام عوامل بیماری زا وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی گفت: با توجه به گذراندن فرآیند‌های تصفیه و میزان کلر باقیمانده در متوسط استاندارد، امکان وجود هیچ گونه عامل میکروبی و ویروسی در آب وجود ندارد.

امیری با بیان اینکه تا زمانی که حجم سد زاینده رود به میزان مطلوب برسد شرکت آب و فاضلاب هر دو هفته یکبار وضعیت سد را پایش می‌کند، افزود: اگر حجم سد زاینده رود به کمتر از ۱۵۰ میلیون مترمعکب رسید، پایش‌ها هر هفته یک بار انجام می‌شود.در حال حاضر کیفیت آب تغییر نکرده، اما اگر ذخیره سد زاینده رود کمتر شود، احتمال دارد بر کیفیت آب تاثیر بگذارد و این نگرانی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با کاهش ذخیره سد زاینده رود و افزایش مصرف آب به خصوص در ماه پایانی سال احتمال ورود منابع آبی جدید به مدار وجود دارد یا خیر؟ گفت: هنوز منابع آبی جدید (چاه ها) وارد شبکه توزیع آب آشامیدنی اصفهان نشده است و این منابع با گرمای هوا و افزایش مصرف آب به طور معمول در خرداد و تابستان وارد مدار می‌شوند.

233148

مطالب مرتبط