رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان:

در نوروز ۱۴۰۰ به جای ممنوعیت سفر با محدودیت سفر رو به رو هستیم

محسن روناسی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار ستاد ملی کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفرهایی انجام می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، روناسی درباره وضعیت فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در آستانه عید نوروز اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا امسال به جای ممنوعیت سفر با محدودیت سفر رو به رو هستیم.

بر اساس آخرین اخبار از آمار این ستاد و جلسه‌ای که در استانداری تشکیل شد، شرایط به گونه‌ای تعریف شده که در ایام نوروز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفرهایی برقرار خواهد بود. این سفرها صرفاً داخلی بوده و امکان سفرهای خارجی همچنان در هاله‌ای از ابهام است و باید دید کشورهای مبدا و مقصد به توافق و اعتماد لازم می‌رسند یا خیر.

وی به استقبال مردم از تورهای نوروزی اشاره کرد و گفت: رصدها نشان دهنده اشتیاق مردم به سفر با توجه به وضعیت روحی آن‌ها در ماه‌های اخیر است. اکثر مقاصد این سفرها در داخلی کشور بوده و به صورت عمده شهرهایی مانند مشهد، کیش، قشم یا شمال کشور مقاصد اصلی هستند. در سفرهای خارجی نیز ترکیه تنها کشوری است که در ایران تورهای آن فعال است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اصفهان درباره سفر به ترکیه، ادامه داد: با توجه به اینکه هم در ایران و هم در ترکیه تست pcr انجام می‌شود و اگر مبتلایی به کرونا باشد سریعاً اقدامات لازم صورت می‌گیرد، امید داریم که مشکلی برای دو کشور پیش نیاید.

233159