بزرگ ترین مسابقه و سمینار شاهنامه خوانی در لرستان برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مسابقه و سمینار شاهنامه با هدف ترویج شاهنامه خوانی و آشنایی بیشتر نسل جوان با شخصیت فردوسی بزرگ در منطقه غرب کشور به میزبانی لرستان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

احمد حسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، از برگزاری بزرگ ترین مسابقه و سمینار شاهنامه خوانی در لرستان خبر داد و گفت: برگزاری بزرگ ترین مسابقه شاهنامه خوانی و سمینار نقش شاهنامه در ماندگاری زبان فارسی در لرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقه با هدف ترویج شاهنامه خوانی و آشنایی بیشتر نسل جوان با شخصیت فردوسی بزرگ در منطقه غرب کشور به میزبانی لرستان بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

فتایی ادامه داد: مسابقه و سمینار شاهنامه خوانی در لرستان به مدت بیست روز برای عموم برگزار می شود. لرستان برای اولین بار میزبان این مسابقه می باشد که امری بسیاری مهم برای استان است.

وی با توجه به ترویج ویژه شاهنامه خوانی در شهرستان دورود گفت: دورود در حوزه‌های شاهنامه‌خوانی و سرنا نوازی جزء مناطق ویژه و مهد پرورش شاهنامه‌خوانان نوجوان و جوان در کشور است.

فتایی در ادامه بیان کرد: اعتبارات توازن در حوزه فرهنگی به شهرها و مناطقی تعلق می‌گیرد که میزان فضای فرهنگی آنها به ازای هر یک هزار نفر ۱۲ متر باشد.

وی افزود: متاسفانه شهرستان‌های دارای مجتمع فرهنگی هنری در استان بنا بر شاخص جمعیت به اشتباه در ردیف مناطق بالای ۱۲ متر کشور قرار گرفته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: این در حالی است که دو شهرستان رومشکان و چگنی هنوز مجتمع فرهنگی هنری ندارند و تعدادی از شهرستان‌های دارای مجتمع نیز به دلیل کمبود اعتبارات هنوز از تالار آمفی تئاتر و نگارخانه که از الزامات فرهنگی است بی بهره‌اند.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

232487