تاکنون صورت گرفته است؛

مشاوره رایگان برای بیش از ۲۵۰۰ کشاورز یزدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تا پایان سال ۴۰۰۰ کشاورز یزدی به نیت شهدای استان خدمات مشاره رایگان دریافت می کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سید جمال سجادی پور با اشاره به طرح "رونق خاک" که یکی از برنامه های ۴۰ خدمت کنگره ملی شهدای استان است، اظهار کرد: در راستای این طرح ۴۰۰۰ کشاورز و بهره بردار یزدی خدمات مشاوره دریافت می کنند که از هفته اول دی ماه سال جاری تاکنون ۲۷۳۵ نفر در دوره های مشاوره رایگان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره های مشاوره ای و آموزشی در ۸۵ پهنه‌ی کشاورزی استان برگزار می شود، افزود: کلاس های آموزشی در رشته های مختلف اعم از تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش آبزیان و گیاهان دارویی، مبارزه با آفات و بیماری ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه ۷۶ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان فعال هستند، گفت: حدود ۲۶ هزار کشاورز در حوزه زراعت، ۴۰ هزار کشاورز در بخش باغبانی، سه هزار و ۵۰۰ بهره بردار در حوزه کشت های گلخانه ای و حدود ۱۸ هزار کشاورز هم به صورت مشترک هم در حوزه زراعی و باغبانی و هم دامداری فعال هستند.

سجادی پور با بیان اینکه حدود ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی هستند، تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد آن زیر کشت محصولات باغی، ۲۹ درصد محصولات زراعی و یک درصد آن نیز زیر کشت محصولات گلخانه ای قرار دارد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه یک درصد سطح زیر کشت ما را کشت های گلخانه ای تشکیل می دهد و سه درصد آب را مصرف می کند، ۴۵۰ هزار تن تولید از مجموع یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن تولید استان یعنی نزدیک به ۲۳ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پایان اظهار کرد: امیدواریم با مشاوره هایی که صورت می گیرد نیروهای انسانی با علم بالا اقدام به کشت محصولات خود کنند که این مهم موجب تغییر رویکرد در این بخش شده و کشاورزی استان به سمت کشاورزی اقتصادی می رود.

انتهای پیام/

231824

مطالب مرتبط