فرماندار خرم آباد در گفتگو با پرسون:

طرح ده ساله اقتصاد کشاورزی لرستان در نوروز۱۴۰۰ اجرا خواهد شد

فرماندار خرم آباد گفت: طرح اقتصاد کشاورزی در بازه زمانی ده ساله با هدف ترمیم اقتصاد ضعیف لرستان و پیشرفت اراضی کشاورزی لرستان اجرا خواهد شد.

تصویر طرح ده ساله اقتصاد کشاورزی لرستان در نوروز۱۴۰۰ اجرا خواهد شد

جعفر طولابی؛ فرماندار خرم آباد در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون لرستان از رونمایی طرح جدید اقتصاد کشاورزی لرستان خبر داد و گفت: طرح ویژه اقتصاد کشاورزی با هدف پیشبرد کشاورزی و ترمیم اقتصاد استان با کمک این صنعت در نوروز ۱۴۰۰ رونمایی خواهد شد.

وی افزود: طرح کشاورزی لرستان با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، صنایع آزمایشگاهی گیاهی، معاون اقتصادی ریاست جمهوری، کارشناسان کشاورزی و اقتصاد در قالب یک برنامه ده ساله تدوین شده است.

طولابی ادامه داد: اقتصاد کشاورزی می تواند همیار بخش های ضعیف صنعتی لرستان باشد. با تاسیس کارخانه جات تولید کنسانتره و صادرات محصول آن به خاورمیانه این طرح اقتصادی به ثمر می نشیند.

فرماندار خرم آباد یادآور شد: طرح اقتصاد کشاورزی در بازه زمانی ده ساله با هدف ترمیم اقتصاد ضعیف لرستان و پیشرفت اراضی کشاورزی لرستان اجرا خواهد شد.

طولابی با بیان اینکه بهره‌گیری از یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه افزایش و رونق تولید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، امری بسیار مهم است و حمایت دولت از کشاورزان در حوزه تسهیلات، تجهیزات و امکانات در کنار این آموزش‌ها مستلزم تاثیرگذاری بیشتر است، افزود: توسعه تشکل‌ها، تعاونی‌ها و صندوق‌های خرد کشاورزی و ترویج توسعه فرهنگ کار در این حوزه بسیار مهم است و خواستار ترغیب فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی برای ورود به حوزه تلاش و فعالیت در رشته‌های تخصصی خودشان در قالب تعاونی‌ها و تشکل‌ها هستیم.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

233794