دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

حمایت و پشتیبانی قاطع دستگاه قضایی استان از گشت های محله محور بسیج

محمد قاسمی از حمایت و پشتیبانی قاطع دستگاه قضایی استان از گشت های محله محور بسیج خبرداد و در ارتباط با همین امر، معاونین دادستان عمومی و انقلاب قزوین از نحوه اجرای طرح گشت های محله محور رضویون و تورهای ایست و بازرسی سپاه بازدید کردند.

به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین، معاونین دادستان عمومی و انقلاب قزوین از نحوه اجرای طرح گشت های محله محور رضویون و تورهای ایست و بازرسی سپاه ناحیه امام حسن(ع) و ناحیه امام سجاد(ع) در نقاط مختلف شهری بازدید کردند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص این بازدیدها و برنامه دادستانی در راستای اجرای طرح گشت های محله محور رضویون عنوان کرد: ریشه وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌های سطح جامعه است و برای پیشگیری از آن نباید از نقش آحاد جامعه و استفاده از ظرفیت بسیج که نهادی برآمده از درون جامعه است، غافل شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: طرح گشت های محله محور رضویون در راستای ارتقاء امنیت، پیشگیری از وقوع برخی جرائم و آسیب ها توسط عوامل پایگاه مقاومت بسیج محلات در حال اجرا است و تاکنون اقدامات و حضور آنها در سطح وقوع جامعه در راستای کاهش وقوع جرائم موثر واقع شده است.

محمد قاسمی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم بر اساس قانون اساسی، یکی از وظایف قوه قضاییه است، اما این قوه به تنهایی و بدون مشارکت سایر نهادها نمی‌تواند در این امر مهم موفق عمل کند. لذا دستگاه قضایی از اقدامات تمامی دستگاه ها و نهادها، که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی یاری‌رسان دستگاه قضایی هستند، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: استقرار و حضور گشت های محله محور بسیج در برخی نقاط آسیب‌پذیر شهری و در راستای پیشگیری از قوع جرائم و آسیب های اجتماعی بخصوص سرقت، خرید و فروش مواد مخدر و... موثر بوده و قطعاً استمرار این طرح نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان همچنین تاکید کرد: بدون ‌شک دستگاه قضایی استان نیز از عوامل اجرای این طرح حمایت قضایی و پشتیبانی خواهد کرد و البته آموزش عوامل در مواجهه با جرائم و حل مسائل و مشکلات آنها در اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی ولی زاده معاون دادستان قزوین نیز در حاشیه این بازدیدها عنوان کرد: گشت های محله محور رضویون از سال 96 توسط پایگاه های مقاومت بسیج در سطح استان در حال اجرا است و بازدید از اجرای این طرح از برنامه های دادستانی قزوین است و قطعاً این بازدیدها ضمن آموزش و نظارت عملی، موجب افزایش روحیه در عوامل اجرای طرح خواهد شد.

مهدی ولی زاده شرح داد: طرح گشت های محله محور رضویون در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در استان عملیاتی شده و تاکنون ثمرات بسیار خوب و قابل تقدیر داشته و دستاورد اجرای این طرح آن است، که نقاط ضعف را مرتفع و نقاط قوت را ارتقاء دهیم.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: بسیجیان حاضر در این طرح با برخی مسائل و مشکلات از جمله آموزشی، اجرایی و عملیاتی مواجه هستند که ضروری است این مشکلات در نشست های تخصصی و مشترک مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شود، تا بدون دغدغه و با پشتوانه قانونی، ایفای نقش کنند.

معاون دادستان قزوین در پایان بیان کرد: ظرفیت عظیم نیروهای بسیج می‌تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و برقراری نظم و ارتقاء امنیت با ثبات و پایدار در محلات نقش اساسی داشته باشد و می توانند در کنار پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راستای پیشگیری و مقابله با جرائم از جمله سرقت به خوبی ایفای نقش کنند، تا امنیت پایدار در سطح محله های مختلف محقق شود.

معاونین دادستان قزوین آقایان مهدی ولی زاده، علی فولیان، ابراهیم احمدی گودینی، یعقوب دادگر، فتح الله علیمحمدی، سید جمال حسینی: دادیار دادسرای قزوین و همچنین فرمانده انتظامی شهرستان قزوین در قالب چند اکیپ، از محل استقرار تورهای ایست و بازرسی و عوامل گشت های محله محور رضویون بازدید به عمل آوردند همچنین در بازدید از ایست بازرسی ورودی یکی از شهرهای استان که معاونین دادستان قزوین حضور داشتند، در حین بازرسی از یک خودروی سواری که با دستور قضایی متوقف شد، حدود 5 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از کیف یکی از سرنشینان کشف شد.

حسین رستمی .استان قزوین

231780