وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اصفهان مطرح کرد:

ایران در یک رقابت نابرابر در جایگاه 15 تولید علم دنیا قرار گرفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در یک رقابت نابرابر با کشورهای توانمند دنیا جایگاه ۱۵ در تولید علم را به دست آورده ایم.

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور غلامی در افتتاح پروژه های دانشگاه اصفهان اظهار داشت: دانشگاه های کشور در دهه دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت جدی در حوزه پژوهش را آغاز کردند.

وی بیان داشت: اگر امروز در جایگاه ۱۵ رشد و تولید علم در دنیا هستیم نشان می دهد مراکز علمی و دانشگاهی ما کار جدی و جهادی انجام داده اند که در مصاف با کشورهایی بوده که توانمندی مادی بیشتری داشته اند و در معرض محدودیت های جنگ تحمیلی و تحریم ها نبوده اند. بنابراین

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در دهه سوم بعد از پیروزی انقلاب این موضوع مطرح شد که علم نافع، چقدر تولید شده است؟ قطعا همه علوم می توانند مورد بهره برداری قرار گیرند ولی تبدیل دانش به ثروت و فناوری و حرکت به سمت ایجاد مراکز رشد نیز مهم است و اساتید و دانشجویان به این سمت تمایل نشان دادند، در نهایت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۹۵ مرکز رشد در ذیل دانشگاه ها و وزارت علوم و بیش از ۴۵ پارک علم و فناوری در کشور داریم، گفت: دانش آموختگان علم خود را برای تولید محصولات فناورانه در زمینه های مورد نیاز کشور به کار می گیرند که این نگاه باید به جامعه منتقل شود.

وزیر علوم تاکید کرد: اگر قرار است امیدی باشد باید به مراکز تولید علم و فناوری در کشور باشد و اگر سرمایه گذاری باید انجام شود باید برای به فعلیت درآوردن یافته ها و آموخته های دانشجویان ما باشد.

وی ابراز امیدواری کرد همه مسئولان در تمام رده ها به این مهم توجه داشته باشند که نجات کشور و سربلندی کشور از اتکا به داخل و اساتید، دانشجویان و مراکز علمی ما به وجود خواهد آمد.

غلامی با بیان اینکه نیت ها و نگاه های دولت به سمت کمک به مراکز علمی است، تصریح کرد: امیدواریم محدودیت هایی که همه مطلع هستیم از پیش پای ما برداشته شود.

وی با تاکید براینکه باید از رویکرد و توجه وزارتخانه ها به دانشگاه ها استقبال و پاسخ مثبت و منطقی داده شود، ابراز امیدواری کرد که مجلس نیز نگاه حمایتی بیشتری به مراکز علمی داشته باشد و در برنامه هفتم توسعه نیز مراکز علمی و فناورانه ما مشارکت بیشتری داشته باشند.

231580