بخشدار مهریز در گفتگو با پرسون؛

افتتاح 12 طرح عمرانی روستایی مهریز در ایام دهه فجر/تامین منابع پایدار آب در روستاها مهمترین چالش بخشداری مهریز

بخشدار مرکزی مهریز از افتتاح 12 طرح عمرانی در قالب 76 پروژه روستایی در ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مهدی دهقان زاده درگفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به اینکه 34 درصد جمعیت شهرستان مهریز را جمعیت روستایی تشکیل می دهند گفت: این شهرستان از 360 پارچه ابادی، 102 روستا دارای سکنه و 47 روستای دارای شورا و دهیاری برخوردار است

بخشدار مرکزی شهرستان مهریز در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در مناطق روستایی اظهار داشت: با تصمیمات ستاد کرونا اقدامات خوبی توسط دهیاری ها در زمینه مبارزه با این ویروس صورت گرفته که ضدعفونی معابر و پارک ها، تولید و توزیع ماسک، مشارکت در طرح کمک های مومنانه و توزیع بسته های معیشتی و اعطای تسهیلات 18 درصد از جمله این اقدامات است.

رتبه برتر شهرستان مهریز در زمینه جذب تسهیلات پایدار اشتغال روستایی

وی از رتبه برتر شهرستان مهریز در زمینه جذب تسهیلات پایدار اشتغال روستایی خبر داد و گفت: طرح های خوبی در زمینه های تولیدی، صنعتی و گردشگری به بهره برداری رسیده که طرح شهرک گلخانه ای بهشت ارنان که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شده است یکی ازاین پروژه هاست و در این زمینه به 81 نفر مبلغ 6میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

دهقان زاده ادامه داد: در زمینه جذب تسهیلات بنیاد برکت که با پیگیری های نماینده محترم در مجلس اتفاق افتاده نیز رتبه دوم استان را کسب کردیم و به هر نفر مبلغ 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

افتتاح 12 طرح عمرانی روستایی مهریز در ایام دهه فجر

بخشدار مرکزی مهریز از افتتاح 12 طرح عمرانی در قالب 76 پروژه روستایی در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 126 میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها در 47 روستا دارای دهیاری شهرستان، اجرایی شده و درایام الله دهه فجر به افتتاح خواهد رسید که اهم این پروژه ها؛ ساماندهی معابر روستایی، ترمیم شبکه های آب شرب و برق رسانی، تکمیل ساختمان دهیاری ها و پارک های عمومی و احداث سالن های ورزشی و چمن مصنوعی است که البته تعدادی پروژه از محل اعتبارات خیری نظیر سالن چند منظوره خورمیز سفلی، مدرسه گردکوه، داروخانه روستای بهادران، سالن چند منظوره روستای عصمت اباد نیز در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود همچنین بهره برداری از 4 زمین چمن مصنوعی در روستاهای خورمیز اولیا و سفلی، بهادران و دو زمین چمن در میرک اباد و مدورا و دو خانه ورزش در ارنان وتنگ چنار از دیگر پروژه هایی است که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

دهقان زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامت صورت گرفته در روستای منشاد یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان ابراز داشت: با توجه به اینکه در ایام تابستان حجم تردد و مراجعات به این منطقه خوش آب و هوای استان افزایش میابد یکی از نیازهای مهم و اساسی روستای منشاد پد بالگرد اورژانش هوایی که در حال اجراست.

بخشدار مهریز همچنین با اشاره به بهره برداری از پروژه گازرسانی در مناطق روستایی این شهرستان تصریح کرد: در دولت دوازدهم عملیات گازرسانی به روستای میانکوه و کنج کوه در دستور کار قرار گرفت که براساس تفاهم نامه ای که بین بخشداری و اداره گاز استان منعقد شد بخشی از عملیات به عهده دهیاری و بخشی هم به عهده شرکت گار گذاشته شد که در منشاد و بنادک سادات گازرسانی تکمیل و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

دهقان زاده ادامه داد: تعهدی که ما در زمینه گازرسانی بر عهده گرفتیم مرمت کانال های حفاری شده و ترمیم آسفالت معابر است که به دلیل اینکه این اقدام پس از اتمام علمک گذاری در محلات باید انجام شود موجب نامناسب بودن جاده و گلایه مردم شده است.

تامین منابع پایدار آب در روستاها مهمترین چالش بخشداری

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش مهمترین چالش روستاهای شهرستان مهریز را تامین منابع پایدار آب دانست و اظهار داشت: متاسفانه علاوه بر اینکه میزان آب موجود روستایی بسیار کم است و نیازمند مدیریت مصرف هستیم فرسودگی شبکه آبرسانی در روستاها موجب هدر رفت آب شده به گونه ای که میزان آن به بیش از 30 درصد می رسد و در برخی مناطق نیز شبکه آب شرب اجرا نشده و همین میزان آب هم وجود ندارد.

بخشدار مرکزی یزد با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در مناطق روستایی مهریز گفت: مجوز 24 خانه بوم گردی در مناطق روستایی شهرستان صادر شده که تاکنون 11 خانه به بهره برداری رسیده و 2 خانه نیز در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

پوشش 100 درصدی شبکه دیجیتال در روستاهای مهریز

دهقان زاده در ادامه ضریب پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی را ضعیف برشمرد و ابراز داشت: در راستای تقویت پوشش تلفن همراه چهار سایت «بی تی اس» در روستاها در حال اجراست که با بهره برداری از این سایت ها حدود 80 درصد پوشش تلفن همراه در روستاها تقویت می شود ضمن اینکه با پوشش شبکه های دیجیتال در ارنان، میانکوه وبنادک سادات اگر روستای میانکوه را در نظر نگیریم به پوشش 100 درصدی در مناطق روستایی رسیدیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه با راه اندازی پلیس ساختمان به شدت با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها برخورد خواهد شد اذعان داشت: در موضوع ساخت و سازها با تسهیل شرایط و صدور مجوز ساخت به آسانترین شکل امیدواریم میزان تخلف سازی کاهش یابد و مردم می توانند جهت بهره مندی از آن به دهیاری ها مراجعه کنند ضمن اینکه سامانه 1836 نیز برای گزارش ساخت وسازهای غیر مجاز راه اندازی شده است.

گفتنی است روستای منشاد شهرستان مهریز از 125 خانوار و 500 نفر جمعیت روستایی برخوردار است که در ایام تابستان پذیرای گردشگران زیاد داخل و خارج از استان بوده و یکی از روستاهای هدف گردشگری در این شهرستان به حساب می آید.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

231459

مطالب مرتبط