نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با پرسون:

زکات راهکاری سودمند در حوزه اقتصاد است/ زکات زمینه ساز تقویت بنیه اقتصادی جامعه اسلامی

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زکات راهکاری بسیار سودمند در حوزه اقتصاد است که اسلام آن را برای کمک به اقتصاد مسلمین قرار داده است.

کردستان ـ ماموستا فایق رستمی؛ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار پرسون ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: زکات در بُعد اقتصادی نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: اگر خدایی ناکرده موضوع مهم زکات در اسلام از بین برود یا اینکه حتی کم رنگ شود باید گفت که یکی از ستون های این دین متزلزل شده است.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: زکات راهکاری بسیار سودمند در حوزه اقتصاد است که اسلام آن را برای کمک به اقتصاد مسلمین قرار داده است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه زکات زمینه ساز تقویت بنیه اقتصادی جامعه اسلامی است، گفت: بی شک اگر جامعه ای با فقر روبرو باشد، دیگر ناهنجاری ها و مشکلات نیز به دنبال آن خواهند آمد، لذا توجه عملی ما به مسئله زکات می تواند نقش مهمی در قدرت اقتصادی جهان اسلام داشته باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در بحث نهادینه سازی و سازمان دهی بهتر زکات در کشور دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نقش بسزایی در بحث پرداخت زکات دارند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: زکات و پرداخت آن به عنوان یک وظیفه دینی نه تنها باعث فقیر شدن فرد یا جامعه نمی شود، بلکه توجه به زکات باعث برکت در زندگی همه ما می گردد.

ماموستا رستمی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه بسیار خوبی به فقرا و اقشار آسیب پذیر جامعه دارد، از این رو باید بتوانیم به بهترین نحو ممکن فرهنگ زکات را در کشور به ویژه در کردستان نهادینه کنیم.

عباسعلی ـ استان کردستان

231165