معاون توسعه مشارکت های عمومی کمیته امداد استان همدان:

۱۹ میلیارد تومان زکات در همدان جمع آوری شده است

معاون توسعه مشارکت های عمومی کمیته امداد استان همدان از جمع آوری ۱۹ میلیارد تومان زکات در ۹ ماهه امسال در همدان خبر داد .

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، غلامرضا صیاد زاده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه در 9 ماهه امسال، 19 میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع‌آوری‌شده است، اظهار کرد: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 9 0 درصد رشد داشته است.

صیاد زاده با اشاره به اینکه 60 درصد از زکات جمع‌آوری‌ شده صرف امور محرومان و نیازمندان ومابقی صرف پروژه‌ها و طرح‌ها ی عام‌المنفعه در روستاها می‌ شود، تأکید کرد: زکات جمع‌آوری‌ شده شامل زکات واجب، مستحبی و فطریه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به تشکیل شورای زکات در مناطق روستایی و شهرستان ها بیان کرد : با عنایت به تاکیدات قرآن کریم، موضوع فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه زکات، یکی از ضرورت‌هایی است که باید به‌صورت ویژه به آن توجه شود.

وی گفت: زکات بدن شامل زکات فطره و زکات مال شامل زکات گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره) است و زکات مستحبی شامل سایر محصولات کشاورزی و باغی است.

صیادزاده در پایان با بیان اینکه 850 نفر پرداخت‌کننده زکات و یک هزار و ۲۲۰ نفر عوامل افتخاری و داوطلب در قالب روحانیون، عاملان و مسئولان در امر جمع‌آور ی زکات فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در روستاها زکات تحت نظر شورای روستا که امنای مردم هستند جمع‌آوری و سپس میان جامعه هدف که همان نیازمندان واقعی هستند در سرفصل‌ها ی مسکن، درمان، جهیزیه نوعروسان، معیشت و لوازم‌خانگی هزینه می شود.

231705