گزارش پرسون از چهره برتر علمی کرمانشاه؛

پروفسور «کریم سهرابی»؛ نخبه ای جهانی از دیار غرب ایران+فیلم

پروفسور «کریم سهرابی» اهل و زاده شهرستان قصرشیرین از توابع کرمانشاه است و جزو معدود پزشکان جهان است که دارای 4 تخصص پزشکی در رشته های مختلف است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، خطه کرمانشاه دارای نخبگان بسیاری در حوزه های مختلف است، بسیاری از پزشکان برتر کشور و حتی بین المللی در این دیار رشد و نمو یافته اند.

عده ای در کرمانشاه، عده ای دیگر در تهران و سایر استانها و گروهی هم به مانند پروفسور کریم سهرابی، پروفسور الهی و... در خارج از کشور مشغول کار و زندگی هستند ولی بازهم علیرغم دوری از وطن، درد هموطن را در دل خود دارند.

پروفسور کریم سهرابی یکی از این هزاران پزشکان متخصص و متعهد است که در شهرستان قصرشیرین در خانواده ای روستایی دیده به جهان گشود و در دوران نوجوانی به خاطر علاقه ای که به پزشکی داشت راهی کشور آمریکا شد.

پروفسور سهرابی توانست در کمترین زمان ممکن به یکی از دانشجویان برتر دانشگاه های آمریکا در رشته های مختلف پزشکی تبدیل شود به گونه ای که در هر رشته پزشکی که پای می نهاد به درجه استادی می رسید.

با این حال پروفسور سهرابی عمر گرانمایه خویش را در راه علم، کمک به مردم به ویژه هم وطنانش وقف کرده است و به این کار خود افتخار می کند.

با این وجود مردم این دیار یک ماه از سال سعادت دیدار با این نخبه کرمانشاهی را دارند، نخبه ای که به گفته خودش هرآنچه دارد از این آب و خاک است.

در حال حاضر پروفسور کریم سهرابی برترین جراح سرطان در جهان است که ۴ تخصص همزمان دارد و باید گفت کمتر کسی در دنیا در این جایگاه قرار دارد.

پروفسور سهرابی اکنون در یکی از ایالت های آمریکا با خانواده اش ساکن است و در طول سال یک ماه از وقت و زمان خود را وقف خدمت به مردم محروم و آسیب پذیر کشور و دیارش می کند.

فعالیت های پروفسور سهرابی تنها به حیطه پزشکی خلاصه نمی شود.

این نخبه کرمانشاهی در هشت سال جنگ تحمیلی بارها برای درمان مجروحان جنگی از آمریکا به ایران مراجعه می کرد تا بتواند بخشی از آلام زخمیان این جنگ نابرابر را التیام ببخشد.

یکی دیگر از کارهای پرفسور سهرابی، حمایت های علمی، مالی و معنوی از مراکز درمانی، آموزشی، مدارس و دانشگاه های استان کرمانشاه است.

پروفسور سهرابی اولین بار در ایران عمل بسیار پیچیده «ژژونوم روده به مری» را انجام داد.

پروفسور سهرابی دوستی صمیمی با جلال آل احمد داشت و به قول وی جلال آل احمد معتقد به سنت گرایی بود و به واردات غرب علاقه ای نداشت.

پروفسور سهرابی اعتقاد دارد که خواستن توانستن است و می گوید که جوانان هرچه سختی بیشتری بکشند پیشرفت بیشتری خواهند کرد.

اکنون این پروفسور در هزاران هزار کیلومتر دورتر از وطن خویش زندگی می کند ولی بی گمان جسمش آنجا و دلش اینجاست.

گزارش: آیین مهر

230685