فرماندار قصرشیرین:

حمله حیوان درنده 40 رأس گوسفند را تلف کرد

فرماندار قصرشیرین گفت: حمله حیوان درنده به گله عشایر در کوه‌های اطراف قصرشیرین باعث تلف شدن ۴۰ رأس گوسفند شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، شهر قصرشیرین در ۱۶۶ کیلومتری غرب استان کرمانشاه واقع شده ‌است. این شهر میان طول جغرافیایی ۴۵ درجه و ۳۵ دقیقه شرقی و عرض ۳۴ درجه و ۳۱ دقیقه شمالی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح دریا ۳۳۳ متر می‌باشد.

شهرستان قصرشیرین از شمال و غرب به کشور عراق از جنوب به استان ایلام از شرق به شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب محدود می‌شود.

منطقه ی جنوب قصرشیرین آب و هوای بیابانی گرم و خفیف، مرکز آن آب و هوای خشک و نیمه معتدل و شمال و شرق آن آب و هوای نیمه خشک سرد دارد. قسمت‌های مرتفع نیز دارای آب و هوای نیمه مرطوب سرد هستند؛ میانگین سردترین ماه سال میان ۲٫۵ تا ۵ درجه ی سانتی‌گراد و میزان بارندگی میان ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر در نوسان است.

استان کرمانشاه با تنوع آب و هوایی و زیستی دارای گونه های متنوعی از جمله شوکا، کل و بز، آهو، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه ای و سایر پستانداران است.

۹ منطقه تحت مدیریت محیط زیست از جمله بوزین و مره‌خیل، قراویز، زلزله‌زرد، قلاجه، پناهگاه حیات وحش بیستون، امروله و دالاخانی می باشد.

استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش، ۲ اثر طبیعی ملی و ۴ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع است.


بیشتر بخوانید؛

رونمایی از تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در کرمانشاه


مراد عل تاتار فرماندار قصرشیرین با اعلام این خبر گفت: این حادثه صبح امروز در ارتفاعات حدفاصل قصرشیرین به گیلانغرب اتفاق افتاده است.

مرادعلی تاتار افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه اهالی منطقه این حیوان درنده پلنگ بوده است، اما صحت این موضوع در دست بررسی است.

این خبر تکمیل می‌شود...

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

224455