فرماندار قصرشیرین:

قصرشیرین ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی برای توسعه دارد

فرماندار قصرشیرین گفت: قصرشیرین در زمینه های مختلف به خصوص کشاورزی ظرفیت بالایی برای پیشرفت دارد .

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: قصرشیرین در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که بهره‌برداری از منابع آبی و خاک مرغوب و حاصلخیز آن می‌تواند افق روشنی را برای رونق منطقه فراهم کند.

وی افزود: زمین‌های کشاورزی این شهرستان بسیار مرغوب است و قابلیت زراعی بالایی دارد که با استفاده از آب سدها، رودخانه دایمی الوند و همچنین با بهره گیری از سامانه گرمسیری با آبی شدن زمین‌های زراعی مشکلات کشاورزی منطقه مرتفع می‌شود و می‌تواند زیرکشت برود.

تاتار تصریح کرد: وجود ۳۱ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و مجتمع باغ ۴ هزار هکتاری این شهرستان در منطقه خسروی و وجود مرز‌های صادراتی همه ظرفیت‌هایی است که می‌تواند قصرشیرین را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد.

وی گفت: توسعه بخش کشاورزی، باعث تحول اقتصادی و اجتماعی در منطقه و آبادانی و اشتغال پایدار می‌شود و دولت نیز خدمات زیادی را برای ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ و اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار در این منطقه انجام داده که با وجود تحریم‌ها بودجه قابل توجهی به منطقه تزریق شده باید به کارگیری شود.


بیشتر بخوانید؛

پرونده ۴۵ میلیارد ریالی برای یک محتکر سموم کشاورزی تشکیل شد


تاتار افزود: دشمن با تحریم و فشار‌های اقتصادی سعی در ضربه زدن به نظام دارد، اما حوزه کشاورزی می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای رونق تولید و خودکفایی باشد، زیرا هر وقت به کشاورز و کشاورزی اهمیت و توجه شده توسعه به دنبال داشته است.

فرماندار قصرشیرین گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های بخش کشاورزی از دغدغه‌ها و خواست اصلی مردم است و ما هم در این خصوص تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

تاتار وجود سه سد بزرگ تنگ حمام، زاگرس و شرف شاه سومار را پتانسیل بزرگی برای توسعه کشاورزی و تقویت اشتغال شهرستان قصرشیرین عنوان کرد.

در پایان از زحمات اردشیر نورمحمدی مدیر سابق جهاد کشاورزی قصرشیرین تجلیل و مراد محمودیان به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی این شهرستان معرفی شد.

223499