استاندار همدان خبر داد:

بهره برداری از ۶۵۱ طرح صنعتی و کشاورزی در همدان

استاندار همدان از بهره برداری و اجرای ۶۵۱ طرح صنعتی و کشاورزی در استان همدان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: برای این طرح ها ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان سید سعید شاهرخی استاندار همدان در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: ۶۵۱ طرح همزمان با ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف این استان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افزود : برای این تعداد طرح در مجموع هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شاهرخی اضافه کرد: از این تعداد،۵۸۳ طرح با ۲ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بهره برداری و عملیات اجرایی ۶۸ طرح با پنج هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان آغاز می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه هدف ما به تاسی از سیاست دولت توجه به معیشت و حمایت از تولید و اشتغالزایی است و این شاخصه اصلی حرکت ما بوده است خاطرنشان کرد: سند راهبردی استان در این راستا تدوین شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های کشاورزی ادامه داد: حمایت از شهرک خیاطان ملایر، طرح توسعه مبل و منبت ملایر و طرح فراز باغ های انگور نیز با جدیت پیگیری می شود.

شاهرخی با اشاره به وجود ۱۰۷ هکتار گلخانه در استان همدان گفت: بر اساس سند راهبردی طرح کشت های گلخانه ای در استان با جدیت دنبال شد و قرار است سالانه ۷۰ هکتار به سطح کشت گلخانه اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هکتار زیرساخت گلخانه ای در استان فراهم شده است و ۱۸۰ هکتار گلخانه نیز در دست اجرا است.

استاندار همدان گفت: با بهره‌برداری از چهار گاوداری ۶ هزار راسی، استان قطب تولید گوشت و لبنیات در غرب کشور می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: چهار طرح گاوداری ۶ هزار راسی توسط سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در استان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آنها تولید گوشت و شیر افزایش خواهد یافت.

استاندار همدان اضافه کرد: یکی از سیاست‌های جدی ما برای حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و بالابردن معیشت مردم علاوه بر حمایت از واحدهای تولیدی و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید، حمایت و جذب سرمایه‌گذار جدید است.

گفتنی است، مدیران دستگاه های اجرایی استان همدان صبح امروز(یکشنبه) همزمان با آغاز دهه فجر و در آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در گلزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و نثار گل با آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

230646