مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر:

افتتاح ۱۰۱ طرح کشاورزی در دهه فجر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از افتتاح ۱۰۱طرح کشاورزی با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

سید مهدی میرباقری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با سایت خبری پرسون با بیان اینکه همزمان با دهه مبارک فجر ۱۰۱ طرح جهاد کشاورزی با ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح خواهد شد اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ طرح مربوط به اجرای سیستم‌های آبیاری با ۱۵۸ هکتار است.

وی با بیان اینکه در این زمینه یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است تصریح کرد: اجرای هشت طرح قطره ای در ۸۲ هکتار با یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ۱۶ طرح سیستم کم‌فشار و زراعی در ۶۹۹ هکتار به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه در بحث احیای و مرمت و لایه‌روبی قنوات نیز 26 طرح در دهه فجر افتتاح خواهد شد افزود: در این زمینه نیز 3 میلیارد و 210 میلیون تومان هزینه شده است.

میرباقری اجرای ۱۰ طرح جاده بین مزارع در ۱۰ کیلومتر با ۴۵۳ میلیون تومان و زهکشی اراضی باغی و زراعی با یک‌هزار و ۲۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیون تومان را از دیگر طرح‌های افتتاحی دانست و گفت: احداث پنج طرح گلخانه سبزی و سیفی به میزان ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و هفت فقره طرح فراز با ۱۱.۵ هکتار از دیگر طرح‌هاست.

وی با بیان اینکه در بخش واحدهای تولیدی نیز دو واحد مرغداری با ظرفیت تولید ۴۰ هزار قطعه با ۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد گفت: در حوزه دامپروری نیز سه واحد و در حوزه شیلات یک واحد ۲۰۰ هزار قطعه‌ای افتتاح می‌شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: در حوزه ایجاد اشتغال نیز با ارائه تسهیلات پرداختی جهاد کشاورزی ملایر در حوزه‌های مختلف از ابتدای امساال ۵۲۰ مورد اشتغال در سامانه ثبت شده که با توجه به سهمیه ملایر بیشتر از سهمیه و حدود ۱۱۶ درصد بوده است.

منیژه فرهانپور _ استان همدان

229822

مطالب مرتبط