دبیر جشنواره خوشه برتر در ملایر خبر داد:

شرکت 50 کشاورز در جشنواره خوشه برتر ملایر

دبیر جشنواره خوشه برتر در ملایر از شرکت 50 کشاورز در جشنواره خوشه برتر شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش پرسون؛ اکبر رحیمی، دبیر برگزاری جشنواره خوشه برتر در ملایر به شرکت بیش از ۵۰ کشاورز در این جشنواره اشاره کرد و گفت: چهار خوشه به عنوان خوشه‌های برتر انتخاب و پس از ماه صفر جوایزی به کشاورزان برگزیده اهداء می‌شود.

وی با بیان این‌که برگزاری این جشنواره به همت شرکت پیمان گستر و با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده است، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح دانش کشاورزان و معرفی آن‌ها به منظور معرفی قابلیت‌های انگور شهرستان ملایر است.

دبیر برگزاری جشنواره خوشه برتر به حضور کشاورزانی از شهر‌های اطراف از جمله خنداب در این جشنواره اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا ویروس امسال نتوانستیم این جشنواره را به شکل کشوری و با حضور کشاورزانی از سراسر ایران داشته باشیم.

رحیمی تصریح کرد: سلامت خوشه، میزان سلامت قند، یکنواختی خوشه‌ها و وزن خوشه از اولویت‌های انتخاب برای خوشه برتر است.

وی از آغاز فعالیت شرکت پیمان گستر از سال ۸۴ خبر داد و اظهار کرد: عمده فعالیت شرکت در حوزه انگور بوده و با شناسایی نقاط ضعف در سال‌های اولیه راهکار‌هایی به منظور افزایش عملکرد کشاورزان ارائه کردیم که ۵۰ درصد افزایش عملکرد ایجاد کرده است.

رحیمی با بیان این‌که اجرای طرح" باغدار نمونه" سبب بهره وری بیشتر در باغات شهرستان شده است، ادامه داد: در زمینه اجرای طرح فراز و تیرک‌های داربستی اقداماتی در حال انجام است؛ همچنین کارخانه تولید کود‌های کشاورزی آماده راه اندازی است که امیدواریم با حمایت و کمک مسئولان به انجام برسد.

206462