حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با پرسون؛

دولت مکلف به پرداخت 90 هزارمیلیارد تومان از بدهی خود به تامین اجتماعی شد

عضو هیئت رییسه مجلس با بیان این که دولت صرفا 40 هزار میلیارد از بدهی خود به تأمین اجتماعی را پرداخته، گفت: دولت باید 90 هزارمیلیارد تومان از بدهی خود را به تأمین اجتماعی در سال 1400 بپردازد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، در پیرامون مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص بند(و) تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۰ مبنی برافزایش اعتباراز ۹۰هزارمیلیارد به ۱۵۰ هزارمیلیارد به منظور رد دیون دولت به تأمین اجتماعی وانجام متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بیان کرد: در قانون برنامه ششم ماده 29، دولت مکلف به پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی است.

حاجی دلیگانی بیان کرد: دولت روحانی از ابتدا تا به امروز درمجموع 40هزار میلیارد ازاین بدهی را به تأمین اجتماعی پرداخت کرده و مابقی بدهی باقی است.

وی افزود: بدهی دولت به تامین اجتماعی حداقل 180 هزار میلیارد و حداکثر 300 هزار میلیارد تومان برآورد می شود. اگر دولت حداقل بدهی خود را لحاظ کند تا به الان40 هزار میلیارد پرداخته و 140 هزار میلیارد دیگر نیز باید درسال 1400 پرداخت کند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر زمان تصویب بودجه در مجلس است و دولت باید بر اساس حکم بودجه ای بدهی خود به تأمین اجتماعی را بپردازد.

حاجی دلیگانی در رابطه با ادعای دولت مبنی بر عدم توانایی درپرداخت بدهی بیان کرد: واگذاری سهام از 90 هزار به 150 هزار میلیارد تومان رسیده است که دولت می‌تواند از این افزایش منابع برای پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی استفاده کند.

وی گفت: کمیسیون تلفیق با اختصاص 90 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان موافقت کرده است. دولت در این رابطه خواستار بررسی این مبلغ شده است. اما به نظر می رسد این رقم را بپذیرند.

عضو هیئت رییسه مجلس در پایان تصریح کرد: تأمین اجتماعی طلب خود را می تواند در بعد افزایش، ترمیم و استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگر که تابع قانون کار هستند مصرف کند بلکه مقداری از نگرانی های عزیزان بازنشسته کارگر را مرتفع کند.

229519