پیشرفت 70 درصدی پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان عنوان کرد: پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این پروژه بعد از اتمام ۷۴ هزار نفر را در چابهار و قصرقند تامین آب می‌کند اظهارداشت: حجم عملیات اجرایی انجام شده در این طرح شامل ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی، ۳۷۰ کیلومتر شبکه توزیع ۲۱ هزار مترمکعب مخزن ذخیره پکیج تصفیه آب به ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه و ایستگاه پمپاژ است.

قاسمی با بیان اینکه مدیریت اجرایی صورت گرفته به گونه‌ای بوده که با اجرای خطوط انتقال، روستا‌های منطقه از آب آشامیدنی و بهداشتی بهره‌مند شوند و با صرف هزینه‌های انجام شده بیشترین بهره‌وری حاصل شود ادامه داد: در راستای این هدف ۱۸۵ روستا با استفاده از پکیج تصفیه آب و ظرفیت خطوط موجود (طرح ۱۲۰ روستایی دشتیاری) از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در اجرا، همچنان نیمه‌تمام بوده و بخشی از ساختار اصلی آن باقی‌مانده بیان کرد: با این وجود می‌تواند مشکل آب آشامیدنی ۱۸۵ روستا را مرتفع کند و ۱۲۱ روستای زیرمجموعه مخزن صفرزهی نیز از تاسیسات قبلی آبرسانی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در راستای تسریع در پیشرفت پروژه‌های اجرایی در سالجاری نسبت به خلعیت پیمانکاران که عملکرد آن‌ها مناسب نبود، اقدام و پیمانکار جدیدی پس از ۲ مرحله تجدید مناقصه انتخاب شد که براساس برنامه زمان‌بندی مصوب باید نسبت به اتصال خطوط انتقال اصلی و فرعی و شبکه‌های توزیع و رفع نواقص اقدام کند.

قاسمی تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح، روستا‌های جدید در حوزه تلنگ به مجموعه اضافه خواهند شد و در آینده نزدیک شاهد بهره‌مند شدن تعداد ۵۲ روستای جدید این حوزه خواهیم بود و در مرحله بعد نیز روستا‌های منطقه عورکی به طرح اضافه می‌شوند.

وی گفت: سایر تاسیسات اصلی شامل ساخت تصفیه‌خانه اصلی با ظرفیت نهایی نیر در دستور کار قرار گرفته که مناقصه آن در حال نهایی‌سازی بوده و مکاتبات لازم به منظور نحوه تامین مالی اجرای پروژه به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد بودجه حوزه آب کشور به این استان تعلق گرفته است.

قاسمی ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم ‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

229099

مطالب مرتبط