گزارش پرسون از ویترین های شهر؛

فروش فحشا در ویترین ها/ چشمانی که خوابند و گوش هایی که نمی شوند

با گشت و گذاری در پاساژهای سطح شهر سنندج و دیگر شهرستانهای کردستان شاهد صحنه های می شویم که دل هر انسان با وجدان و اخلاق مداری را به درد می آورد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، برخی از رفتارها در هر جامعه ای خارج از بُعد دینی، قومیتی و... یا هنجار است تا ناهنجار بدین معنا که برخی از رفتارها در خارج از دایره دین و مذهب خلاصه می شوند و جوامع بشری از هر آیین و مذهبی موافق یا مخالف آن است.

این نوع واکنش مشترک جوامع انسانی برمی گردد به فطرت خود انسان ها.

دروغ، فقر، فحشا و... همگی ناهنجاری ها و بدرفتاری هایی هستند که در تمام ادیان الهی و حتی در باور اخلاقی دین ستیز؛ ناپسند است و این وجه اشتراک ادیان و باورها در دنیاست.

«مارک سامرز»، جامعه شناس در این باره می گوید: برخی از بدیها زمینه وحدت مردمان و اشتراک خواسته ها می شود. این سخن سامرز بدین معناست که فطرت انسان، فطری پاک سرشت است و از بدی ها و فحشا بیزار است و این قانون کلی در جوامع بشری است.

متاسفانه با وجود اینکه جامعه ما چه در داخل و چه در بیرون از مرزها به عنوان یک جامعه دینی و حکومت اسلامی شناخته می شود، در زیر پوست خود برخی از مفاسد را دارد که نیاز به واکاوی، رسیدگی و حتی برخورد دارند.

با نگاهی گذرا به سطح بازار در هر شهری به ویژه شهر سنندج عملا شاهد عبور اخلاقیات از خطوط قرمز خواهیم بود، خطوطی که بد و نیک را از همدیگر جدا می کنند.

با گشت و گذاری در پاساژهای سطح شهر سنندج و دیگر شهرستان های کردستان شاهد صحنه های می شویم که دل هر انسان با وجدان و اخلاق مداری را به درد می آورد.


بیشتر بخوانید؛

حضور مانکن‌های عجیب در ویترین مغازه‎ای در تهران!

دادستان به استفاده از "مانکن های زنده خانم" در ویترین مغازه ای در کرمانشاه واکنش نشان داد


الصاق تصاویر مانکن ها و مدلینگ هایی که در فرهنگ مردم ایران هیچ جایی ندارند، بر شیشه های ویترین این مغازه ها چشم نوازی می کند.

در حالت بدتر اینکه بیشتر این تصاویر را مدلینگ خانم هایی تشکیل می دهند که این تصاویر قبل از اینکه بحث «مدل» و مدلینگ را به ذهن ما متبادر سازد، چشم هر انسانی را آزار می دهد و...

حال سئوال اینجاست که این تصاویر که می توان آنها را در قالب تصاویر «مستهجن» دسته بندی کرد، چگونه از چشم یک شهروند و خبرنگار پنهان نیست ولی متولیان و نهادهای نظارتی این تصاویر زشت را نمی بینند؟.

مشکل اینجاست که این وضعیت اسفبار فرهنگی در فروشگاه های پوشاک و لباس بانوان شدت و حدت بیشتری دارد به حدی که بارها مورد اعتراض بسیاری از دلسوزان فرهنگی این شهر قرار گرفته است ولی این صنف بدون دغدغه خاصی اقدام به نصب و نمایش این تصاویر کاملا مستهجن می کنند.

وضعیت منفعل نیروی انتظامی در بحث برخورد با این دست از فروشندگان که عملا مُبلغ فحشا هستند تا کی باید ادامه داشته باشد؟.

اگر ماهواره و استفاده از شبکه های آن شرعا و عرفا حرام است، برای این ویترین ها که عملا فحشا را در مقابل دیدگان شهروندان تبلیغ می کنند، چه حکمی می توانیم صادر کنیم؟.

آیین مهر ـ استان کردستان

228752