علت مهاجرت ترانه سرایان چیست؟

ترانه‌سرای اردبیلی گفت: عدم حمایت مالی و معنوی از ترانه سرایان موجب مهاجرت این قشر می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، بهروز کشی زاده اظهار کرد: ترانه‌سراها در اردبیل مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و هیچ نهاد و ارگانی از این هنرمندان حمایت نمی‌کند و آنها از کمترین حمایت‌های صنفی هم محروم هستند.

وی با بیان اینکه ترانه‌سراها تقریباً از هیچ مزایایی برخوردار نیستند، تصریح کرد: مزایایی اعم از بیمه و حمایت‌های مالی و معنوی برای ترانه‌سراها فقط یک آرزو و شاید آرزوی دست‌نیافتنی باشد و فقط افراد خاصی از این مزایا استفاده می‌کنند.

کشی زاده با اشاره به اینکه شخصا ۱۵ سال است که به‌صورت تخصصی ترانه می‌نویسم و برای خیلی از ارگان‌های دولتی ترانه نوشته‌ام و حتی برای صداوسیما خیلی کارکرده ام، اظهار کرد: متأسفانه در این مدت کوچک‌ترین حمایتی نشده‌ام و حتی یک تقدیر خشک‌وخالی ندیده‌ام.

این هنرمند اردبیلی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ترانه‌سرایی در اردبیل را فقدان انجمن ترانه برشمرد و اضافه کرد: فکر کنم اردبیل تنها استانی است که انجمن ترانه ندارد و همه ترانه‌سراها انفرادی کار می‌کنند.


بیشتر بخوانید؛

درگذشت خالق موسیقی ماندگارترین ترانه های انقلابی

راهیابی شاعر ایرانی به فهرست بلند جایزه قلم آمریکا


کشی زاده ادامه داد: نبود انجمن ترانه باعث می‌شود ترانه‌سراهای آماتور اردبیل پیشرفت چندانی نداشته باشند و این مسئله باعث ضعف موسیقی در استان می‌شود.

به گفته کشی زاده، عده‌ای از شعرا که حتی قواعد ترانه نویسی رو هم نمی‌داند برای دیده‌شدن به ترانه‌سرایی روی آوردند و اخیراً هم تعداد این افراد افزایش‌یافته است که موجب پایین آمدن سطح موسیقی استان می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: ترانه و ترانه سراهای اردبیل از مدار نامهربانی‌ها خارج شوند تا بتوانند با ارائه کارهای فاخر موجب ارتقای هنر موسیقی استان شوند.

منبع: ایسنا

228734