شاعر سمنانی دار فانی را وداع گفت:

درگذشت شاعر و پژوهشگر ادبیات فولکلور سمنانی

یکی از پژوهشگران زبان و ادبیات فولکلور سمنانی درگذشت.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ این پژوهشگر در سال ۱۳۲۷ در شهر سمنان متولد و پس از طی دوره ابتدایی و متوسطه در این شهر جهت خدمت سربازی به شهرهای گرگان و تربت حیدریه اعزام و بعد از پایان خدمت سربازی به استخدام سازمان گمرک ایران درآمد.

وی مدت ۸ سال در شهرهای بندرلنگه، جزیره لاوان، خرم شهر و تهران در این سازمان خدمت و در سال های ابتدایی انقلاب برای ادامه خدمت به استانداری سمنان منتقل شد.
معماریان ، یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سازمان گمرک به استانداری سمنان منتقل و تا پایان مدت کارمندی در استانداری سمنان خدمت کرد.

وی پس از بازنشستگی با جدیت بیشتری به پژوهش و سرودن اشعار به زبان سمنانی و خلق آثار ماندگار در حوزه ادبیات سمنانی روی آورد.

این پژوهشگر پیشکسوت و شاعر بومی سرا امروز جمعه در ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت. از این شاعر بیش از ده مجموعه شعر و منظومه به زبان سمنانی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۹۶ نکوداشت رحیم معماریان به عنوان یکی از مفاخر استان برگزار و از خدمات وی تجلیل شد.

مو دیونه نکرا (مرا دیوانه نکن)، میلکا رئیسه (مورچه رئیس است)، ورگ و ربا (گرگ و روباه)، قدقدقدا، وارشه چکا (چکه باران)، بکوآ زنگه (زنگ را بزن)، غمی چیلکی (خرده ریزه های غم)، بی‌سری و با سری (یاوه و غیر یاوه)، اینی روزیگار (روزگار دیگر) و مقالاتی در خصوص زبان سمنانی و...از جمله آثار این پژوشگر و بومی سرای سمنانی است.

منبع: ایسنا

209839

مطالب مرتبط