اکبر بهنامجو:

۳۵ درصد از زمین پادگان اردبیل برای ساخت خانه‌های مسکونی اختصاص یافته است

۳۵ درصد از زمین پادگان اردبیل برای ساخت خانه‌های مسکونی اختصاص یافته و کاربری فضای سبز هم طبق خواسته شهروندان صورت خواهد گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر بهنامجو با بیان اینکه این تصمیم در نشست پنجشنبه شب معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی اتخاذ شد، افزود: در سفر پارسال رئیس جمهوری به استان و بازدید دکتر روحانی از بازار و بافت فرسوده اردبیل ۳۰ میلیاردریال اعتبار مصوب شده بود که در این مرحله پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای بازسازی بازار اردبیل نیازمند اختصاص اعتبار از محل بازآفرینی شهری بوده و با اختصاص این اعتبار عملیات بازسازی اجرایی می‌شود.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به اینکه تملک باغ شریعت از سوی شهرداری اردبیل به نقدینگی زیادی نیاز دارد ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و مشارکت همه طرف‌های ذیربط عملیات اجرای این پروژه اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

بهنامجو همچنین با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از زمین پادگان اردبیل برای ساخت خانه‌های مسکونی مورد نیاز ارتش در این شهر در نظر گرفته شده است، اظها کرد: به خواسته برحق شهروندان اردبیلی مبنی بر تامین فضای سبز به میزان کافی از محل اجرای پروژه پادگان احترام گذاشته و تلاشمان بر تحقق آن تا حد امکان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به بازدید خود از بازار قدیمی در هسته مرکزی و محلات حاشیه‌ای شهر اردبیل گفت: در جریان بازدید از مجموعه بازار مقرر شد این بنای تاریخی با همکاری کسبه مرمت شود.
مهدی عبوری افزور: در جریان بازدید از محلات ملایوسف و میراشرف نیز تسریع در اجرای پروژه‌هایی که از قبل شروع شده بود، اعم از احداث فضای سبز، فضای محله و بهداشت مورد تاکید قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای هر محله ۲۵ میلیارد ریال تخصیص جدید اعتبار در نظر گرفته شده و این برنامه‌ها تاپایان دولت اجرایی می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

هوای اردبیل طوفانی می شود


عبوری تشریح کرد: بافت فرسوده شهر اردبیل با همت مدیریت شهری در حال نوسازی بوده و اعتبارات خوبی در قالب بسته‌های حمایتی از جمله صدور پروانه رایگان، تخفیف نظارت و اجرا و تسهیلات در نظر گرفته شده، ولی این اقدام با کندی پیش می‌رود که لازم است سرعت گیرد.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر بازسازی بازار تاریخی اردبیل گفت: در این خصوص با صدور رایگان پروانه و مجوز از سوی شهرداری و میراث فرهنگی، مصالح و دستمزد با همکاری بازاریان تامین و بازسازی انجام می‌شود.

وی علی افزود: در خصوص املاک اطراف بازار تاریخی نیز که تراکم ساخت ندارند، با صدور مجوز تغییر کاربری با هزینه اندک این واحدها نیز به تجاری تبدیل و نوسازی می‌شوند.

نیکزاد گاز کشی به داخل بازار برای استفاده کسبه را مورد تاکید قرار داد و از هماهنگی برای تحقق این امر با وزیر گردشگری و شرکت گاز خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی و بهداشتی در محلات سیزده گانه اردبیل خواستار بازگشایی خیایان منتهی به امام زاده صدرالدین ازسوی شهرداری شد.

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به شهر اردبیل روز پنجشنبهاز محلات حاشیه شهر اردبیل و نیز بازار تاریخی اردبیل بازدید کرده و در نشستی با نمایندگان اردبیل در مجلس و مسئولان استانی پیرامومن برنامه های بازسازی این مناطق تبادل نظر کرد.

منبع: ایرنا

228514