پاشازاده در گفت وگو با پرسون؛

شهری که توریستی است از پتانسیل بالای زیست پذیری برخوردار است

اصغر پاشازاده پژوهشگر برتر و رساله برگزیده جشنواره دکتر حسابی گفت: هم سطح کردن کیفیت زندگی در همه بافت های شهری در امر زیست پذیری مهم است.

به گزارش سایت خبری پرسون، اصغر پاشازاده متولد 1365 در شهر گرمی و فارغ التحصیل دکتری تخصصی جغرافیا و برنامه ریزی شهری از دانشگاه محقق اردبیلی است که از سال 1393 در دانشگاه محقق اردبیلی در حال تدریس می باشد.

او به عنوان پژوهشگر برتر و رساله برگزیده جشنواره دکتر حسابی معرفی شد

اصغر پاشازاده گفت: در جشنواره پروفسور حسابی به لطف پروردگار و دقت عمل داوران محترم، افتخار پژوهشگر برتر و رساله برگزیده جشنواره و نهایتا تقدیرنامه ویژه پروفسور حسابی نصیب بنده شد.

وی تا کنون توانسته افتخارات خوبی را کسب کند

خلاصه رزومه پژوهشی او در بیش از 50 مقاله علمی پژوهشی (به همراه دو مقاله ISI)، بیش از 50 مقاله همایش ملی، بیش از 10 مقاله همایش بین المللی، تالیف و ترجمه 5 کتاب در حوزه برنامه ریزی شهری، همکاری در بیش از 20 طرح پژوهشی ملی و منطق ه­ای (و مجری یک طرح ملی)، مشاوره 8 پایان نامه کارشناسی ارشد و ...) را در کارنامه خود دارد..

به عنوان 10 استعداد برتر استان اردبیل انتخاب شده است

اصغر پاشازاده بیان کرد: در سال 1396 به همراه 9 دانشجوی دیگر به عنوان استعداد برتر استان از طرف بنیاد ملی نخبگان انتخاب شدیم و در سال 1399، کتاب برگزیده کشور و طرح برگزیده کشور از دوازدهمین جشنواره ملی نوآوری و مدیریت شهری سازمان شهرداری­ها و دهیاری های کشور شدم و اینکه در چندین همایش ملی و بین المللی هم موفق به کسب مقاله برتر شدم.

وی در زمینه پژوهش هم فعال است و خلاصه رزومه پژوهشی او در بیش از 50 مقاله علمی پژوهشی (به همراه دو مقاله ISI)، بیش از 50 مقاله همایش ملی، بیش از 10 مقاله همایش بین المللی، تالیف و ترجمه 5 کتاب در حوزه برنامه ریزی شهری، همکاری در بیش از 20 طرح پژوهشی ملی و منطق ه­ای (و مجری یک طرح ملی)، مشاوره 8 پایان نامه کارشناسی ارشد و ... از افتخارات علمی او است.


بیشتر بخوانید؛

10 درصد جمعیت شهر اردبیل مورد غربالگری قرار می‌گیرند


زیست پذیر کردن شهر اردبیل امری ممکن است

اصغر پاشازاده مشکلات متعدی را برای شهر اردبیل برشمرد که می توان به کمبود افراد توانمند و متخصص در امورات شهر (مثل پارلمان محلی)، نبود برنامه درآمدزایی پایدار، عدم ترسیم چشم­ انداز توسعه شهر با رویکرد آینده پژوهی، بخشی­ نگری و برخی موازی کاری­ ها نام برد.

وی در پاسخ به این سوال اردبیل که برای زیست­ پذیر شدن نیازمند چه ساز و کاری است اظهار کرد: در وهله ی اول هم سطح کردن کیفیت زندگی در همه بافت­ های شهری (در راستای رعایت عدالت اجتماعی و فضایی) و در گام بعدی برنامه ریزی برای توسعه همه­ جانبه شهر گام های موثری است که می توان برداشته شود.

اصغر پاشازاده ادامه داد: شهری که توریستی است و هزینه زندگی در آن به نسبت پایین است، پس این شهر از پتانسیل بالای زیست پذیری برخوردار است. اما در این خصوص یک سری چالش­های بیرونی (مثل شرایط اقتصادی جامعه) و یک سری چالش­های دورنی وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر مثل ادوار قبل تمرکز بر توسعه و بهبود کیفیت زندگی در محلات فرادست باشد و به محلات فرودست به چشم خواهر ناتنی نگریسته شود(عدم رعایت عدالت) در واقع ما با مرکز- پیرامون داخل شهری روبه ­رو خواهیم شد. مثل وضعیت کنونی شهر اردبیل که سکونتگاه­ های غیررسمی آن اصلا مکان مناسبی برای زیستن نیست و این کیفیت پایین محیط زیستی، در ادامه پیامدهایی برای کل شهر به بار می­ آورد.

تمامی ارگان­ها در کنار مدیریت شهری و به صورت همه­ جانبه کار را پیش ببرند

اصغر پاشازاده بیان کرد: بهتر است ابتدا برای رسیدن به تعادل شهری و سپس برای ارتقای آن برنامه ­ریزی شود. در این خصوص هم باید تمامی ارگان­ ها در کنار مدیریت شهری و به صورت همه­ جانبه کار را پیش ببرند.

فینا عباسی نیا- استان اردبیل

228368

نظرات شما ( 1 نظر )

محقق اردبیلی |
سه شنبه 30 دی 139900:13
سلام. خسته نباشید. جایزه پروفسور حسابی هیچگونه اعتباری نداره. در قبال واریز پول لوح و تندیس اهدا می کنند. این عنوان پژوهشگر و ... برتر را به چندصد دانشجو همراه لوح و تندیس فرستادن.