برای دومین بار متوالی؛

انتخابات خانه مطبوعات کردستان برگزار نشد/ «سالی که نکوست، از بهارش پیداست»

برای دومین بار متوالی انتخابات خانه مطبوعات استان کردستان برگزار نشد و انتخابات به سیزدهم بهمن ماه جاری موکول شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، «سالی که نکوست از بهارش پیداست» بی گمان همه این ضرب المثل را به کرار شنیده باشیم و حتی خودمان در اعتراض به وضعیتی از آن استفاده کرده باشیم.

در هفته های پیش بسیاری از مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در 24 دیماه یعنی امروز خبر دادند، ولی دوباره برخی مشکلات ـ به فرموده مسئولان ـ این انتخابات را لغو کرد و عملا انتخابات مذکور وارد سومین مرحله خود شد.

انتخابات خانه مطبوعات کردستان نیز به تاسی از سایر استان های کشور برگزار نگردید تا اهالی رسانه برای دومین بار متوالی نتوانند تکلیف اعضای خانه مطبوعات استان شان را انتخاب نمایند.

متولیان امر علت لغو دوباره این انتخابات را مشکل فنی در سایت مرکزی اعلام می کنند و وعده داده اند که در سریع ترین زمان ممکن ـ 13 بهمن ـ این انتخابات برگزار می گردد! یعنی عملا یک چهارم از سال تکلیف خانه مطبوعات در کشور در هاله ای از ابهام بود.

عیسی فلاحی؛ مدیر امور فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این باره می گوید: بر اساس فراخوان رسمی که به اصحاب رسانه استان اطلاع رسانی شده بود قرار بود امروز انتخابات هشتمین دوره هیأت مدیره خانه مطبوعات کردستان همزمان با چند استان دیگر برگزار شود.


بیشتر بخوانید؛

انتخابات خانه مطبوعات کردستان 24 دیماه برگزار می شود

مجمع عمومی سالانه خانه مطبوعات همدان برگزار می شود


وی تاکید کرد: بر اساس اعلام رسمی اداره کل مطبوعات داخلی و به دلیل مشکل در بخش پشتیبانی سایت مرکزی خانه‌های مطبوعات این انتخابات امروز برگزار نخواهد شد.

مدیر امور فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: پیرونامه ارسالی از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخابات خانه مطبوعات کردستان روز ۱۳ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

با توجه به لغو چندین باره انتخابات خانه مطبوعات و بلاتکلیفی رسانه های کشور در این زمینه، باید این سئوال پرسیده شود که چرا مشکل فنی سایت مرکزی خانه های مطبوعات کشور طی این همه زمان حل نشده است؟.

آیا لغو چندین باره انتخابات خانه مطبوعات در کشور به جایگاه رسانه ها و نیز اعتماد عمومی افکار عمومی خدشه ای وارد نمی سازد.

شاید برخی از خانه های مطبوعات در کشور عملا کار خاصی در استان شان برای خیل خبرنگارانی که نه امنیت شغلی دارند و نه امنیت مالی، کاری انجام نداده و نمی دهند، ولی لغو چندین باره این انتخابات که آنهم به صورت محدود برگزار می گردد و نیازی به این همه بهانه تراشی مسئولان ندارد، می تواند قطار رسانه را که بر ریل اخبار به کندی حرکت می کند، عملا از ریل خارج نماید.

آیین مهر ـ استان کردستان

228348