مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان:

کمبود نیروی انسانی؛ از مشکلات کل منابع طبیعی کردستان است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: یکی از مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان کردستان، کمبود نیروی انسانی است لذا نگرانی جدی در این زمینه با توجه به گستردگی سطح عرصه‌های طبیعی، لزوم تقویت مدیریت و پالایش تمام عرصه‌های طبیعی می باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان عنوان کرد: یکی از ویژگی های بارز منابع طبیعی این است که این یک ثروت عالم المنفعه می باشد و متعلق به همه نسل‌هاست و نباید نگاه ما به آن نگاهی صرفا مصرفی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید با استفاده از پژوهش های علمی بتوانیم بهتر و تخصصی تر از منابع طبیعی کشور و استان حفاظت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: از سوی دیگر حفاظت از منابع طبیعی و ثروت های خدادادی یک وظیفه همگانی است و همه ما در مقابل آن مسئولیم.

در ادامه این دیدار، سعدی نقشبندی؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در سخنانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند که «مساله خاک از مسئله آب مهمتر است و همین رهنمود، پایه‌ای برای برنامه ریزی و پرداخت اعتبار از صندوق توسعه ملی شد تا از منابع طبیعی حفاظت و حراست شود».


بیشتر بخوانید؛

منابع طبیعی مازندران برای مقابله با قاچاق چوب به برگزاری یک مانور اکتفا کرد

ضارب مامور یگان حفاظت منابع طبیعی دستگیر شد


نقشبندی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: لذا برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در این مسئله امسال 38 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های منابع طبیعی در استان کردستان در نظر گرفته ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در ادامه سخنان خود افزود: سال گذشته هم ۵۲ میلیارد تومان با ۵۷ میلیارد تومان تخصیص و سال قبل از آن ۲۸ میلیارد تومان با ۱۹.۸ میلیارد تومان تخصیص برای اجرای این طرح ها در استان در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در استان اجرا شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما کمبود نیروی انسانی است لذا نگرانی جدی در این زمینه با توجه به گستردگی سطح عرصه‌های طبیعی، لزوم تقویت مدیریت و پالایش تمام عرصه‌های طبیعی می باشد.

آیین مهر ـ استان کردستان

228024

مطالب مرتبط