رییس کل دادگستری گلستان:

صدور سند برای ۵۰۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با هدف جلوگیری از زمین خواری و دست اندازی به زمین های منابع طبیعی، تاکنون برای ۵۰۵ هزار هکتار آن سند صادر شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از گلستان، هاشمیان در نشست قضات استان با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اظهار کرد: با پیگیری دادستان های سراسر استان، سند ۳۷۰ هزار هکتار از ارضی ملی هم در حال صدور است و کار نقشه برداری مابقی یک میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی هم آغاز شده است.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش های دادگستری استان برای کمک به رونق تولید هم اشاره کرد و افزود: ۵۷۵ واحد تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان پرونده دارند که با نامه نگاری و تلاش های انجام شده تاکنون مشکل ۳۱۰ واحد، حل و پرونده مختومه شده است.

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: پارسال و امسال نیز با تلاش های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان ۳۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشته اند و ۶۰۰ کارگر این واحدها مشغول به کار شدند.

این مقام ارشد قضایی استان از مختومه شدن ۷۱ درصد پرونده های معوق در محاکم هم گفت و افزود: این امر با تلاش جهادی قضات محقق شده است.

هاشمیان با قدردانی از حضور بازرسان دیوان عالی در استان ها، گفت: حضور این هیات ها، فرصت تبادل نظر و انتقال تجربیات قضات پیشکوست دیوان را به قضات استان ها فراهم می کند. رویکرد این بازرسی ها، اصلاحی است و به کیفیت رسیدگی ها کمک می کند.

هیات بازرسی دیوان عالی کشور از روز شنبه این هفته و برای بررسی مسائل قضایی استان در گلستان به سر می‌برند.

منبع: روابط عمومی دادگستری‌ گلستان

210410

مطالب مرتبط