سرپرست منابع طبیعی رودسر عنوان کرد:

رفع تصرف ۲۳ هزار مترمربعی اراضی ملی و جنگلی رودسر

سرپرست منابع طبیعی رودسر، از رفع تصرف حدود ۲۳ هزار مترمربعی اراضی ملی و جنگلی شهرستان رودسر خبر داد و گفت: با کاشت نهال های جنگلی بومی، عرصه ملی رفع تصرف شده مجددا احیا و تبدیل به جنگل می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ محمدرضا کشاورز از رفع تصرف حدود ۱۰ هزار مترمربعی اراضی ملی شهرستان رودسر خبر داد و اظهار کرد: در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر عرصه ای جنگلی که توسط دو متخلف تصرف شده بود، در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور و برابر دستور مقام قضایی از ید غاصبانه آنها خارج و رفع تصرف شد.

وی افزود: در این راستا برای متخلفین پرونده تشکیل شد و به مرجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به بزه انتسابی معرفی شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودسر، همچنین از رفع تصرف حدود ۱۳ هزار مترمربع از اراضی ملی توابع بخش چابکسر خبر داد و خاطرنشان کرد: در اجرای حکم قضایی صادره از شعبه سوم دادگاه عمومی حقوقی رودسر به خواسته خلع ید و قلع قمع اعیانات در اراضی ملی کندسر اوشیان، ویلای ساخته شده در آن تخریب شد.

کشاورز، ارزش ریالی عرصه ملی رفع تصرف شده و ویلای قلع و قمع شده در آن را حدود ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد کرد و یادآور شد بر اساس برنامه ریزی سازمانی، مقرر شده در عرصه اجرای حکم شده، با کاشت نهال های جنگلی بومی، عرصه ملی رفع تصرف شده مجددا احیا و تبدیل به جنگل شود.

209861