رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل:

پیک بعدی بیماری در ۳۰ تا ۶۰ روز بعدی اتفاق خواهد افتاد

در صورتی که مردم رعایت نکنند و کرونا عادی انگاری شود باید منتظر پیک بعدی بیماری در بازه زمانی ۳۰ تا ۶۰ روز آینده بود.

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرام حبیب زاده گفت: با توجه به تعداد فوتی های بسیار در افراد دارای بیماری های زمینه ای سعی شد در طرح شهید سردار سلیمانی افراد با بیماری های زمینه ای شناسایی شود و تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم از برگزاری مراسمات عزا و عروسی اجتناب کنند و در صورت برگزاری هم با تعداد مهمانان کم و با رعایت مسائل بهداشتی و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی مراسمات برگزار شود.

وی گفت: تاکنون سه بار پیک شیوع بیماری کرونا بدلیل رعایت نکردن مردم و عادی انگاری رخ داده که باید از این موارد جلوگیری کرد.


بیشتر بخوانید؛

۲۰ هزار تست کرونا در استان اردبیل صورت گرفته است


در صورت رعایت نکردن مردم کسبه و اصناف تعطیل خواهد شد

استاندار اردبیل در این جلسه نیز اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، سرعین، کوثر، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار، خلخال و نیر در وضعیت زرد قرار دارد ولی این وضعیت شکننده است بنابراین باید مردم از عادی انگاری کرونا جلوگیری کنند.

اکبر بهنامجو گفت: در صورتی که مردم رعایت نکنند و وضعیت کرونا به قرمز تغییر پیدا کند ما مجبور به تعطیلی اصناف خواهیم بود که در این شرایط اوضاع اقتصادی مردم به شدت متزلزل خواهد شد.

وی ادامه داد: با اینکه متولیان بخش درمان کشور و متخصصان درصدد تولید و یا خرید واکسن هستند اما ابتدا این واکسن به گروه های پرخطر و افراد دارای بیماری زمینه ای تزریق خواهد شد.

227859