رئیس کارگاه شرکت سازنده ایستگاه راه آهن همدان:

فاز نخست ایستگاه راه آهن استان، فروردین ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

رئیس کارگاه شرکت سازنده ایستگاه راه آهن همدان از بهره برداری فاز نخست ایستگاه راه آهن همدان تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، ایستگاه راه‌آهن شهر همدان در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر همدان واقع شده‌است این ایستگاه در نزدیکی روستای رباط شورین واقع شده‌است به دلیل دور بودن آن مقرر شد بعد از ساخت ایستگاه راه‌آهن در درون شهر همدان این ایستگاه به ایستگاه باری تبدیل شود ولی تا آن زمان این ایستگاه به عنوان ایستگاه مسافربری استفاده می‌شود این ایستگاه همراه با خط راه‌آهن تهران-همدان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ توسط رئیس‌جمهور وقت ایران حسن روحانی افتتاح شد.

مساحت زیربنای ساختمان‌های ایستگاه باربری شورین ۱۱ هزار و ۳۱۲ مترمربع شامل ساختمان نگهبانی، ساختمان اصلی ترمینال مسافری، نمازخانه، پلیس، ژنراتور، پست برق، منبع زمینی آب ۱۰۰۰ مترمکعبی، منبع هوایی ۱۵۰ مترمکعبی، ساختمان علائم و ارتباطات، خوابگپاه لوکوموتیورانان، دپوی تعمیرات، ساختمان منابع سوخت و سکوی سوخت‌گیری، انبار روغن‌آلات جریه، انبار کالا، درزین‌خانه، انبار وسایل کار خط، انبار سوخت روغن درزین، زیرگذر عابر مابین سکوها، شن‌گیری مکانیزه، سایه‌بان سکو، فنس و دیواره محوطه، محوطه‌سازی و کارهای ساختمانی و تأسیسات برقی و مکانیکی و عملیات خاکی، سالن اصلی، اداری، خدماتی، تأسیسات و فضای سرپوشیده اطراف ساختمان است.

مجید میرزایی رئیس کارگاه شرکت سازنده ایستگاه راه آهن همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون در خصوص وضعیت ساخت ایستگاه راه آهن همدان در روستای رباط شورین گفت: این پروژه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

میرزایی افزود: ۳۰ درصد باقی مانده کار براساس تعهد و قرارداد منعقد شده تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رئیس کارگاه شرکت سازنده ایستگاه راه آهن همدان با اشاره به اینکه این ایستگاه در فاز یک که بخش حساس و مهم راه آهن همدان است به بهره برداری می رسد بیان کرد: با ساخت ایستگاه درون شهری راه آهن همدان این ایستگاه به عنوان ایستگاه باربری و هسته اصلی راه آهن همدان قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید؛

بهره برداری ایستگاه برون شهری قطار همدان تا پایان سال

راه اندازی نخستین قطار دو طبقه دو سویه مسیر همدان- تهران


وی در خصوص ساخت ایستگاه راه آهن همدان در داخل شهر همدان عنوان کرد: تاکنون مطالعه اولیه ساخت این ایستگاه انجام شده و زمین ساخت این ایستگاه هنوز تعیین و گرفته نشده است.

میرزایی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته برای ساخت و تکمیل ایستگاه راه آهن همدان نیز خاطرنشان کرد: اعتبارات امسال خوب بوده و به صورت اوراق سه ساله انجام شده است.

رئیس کارگاه شرکت سازنده ایستگاه راه آهن همدان اضافه کرد: ایستگاه راه آهن همدان در بخش ساختمان ۹ هزار متر مربع مساحت دارد و و مجموع سایت آن نیز چیزی حدود ۱۵۰ هکتار است.

منیژه فرهانپور - استان همدان

227783

مطالب مرتبط