مدیرکل راه‌آهن غرب کشور خبر داد:

راه اندازی نخستین قطار دو طبقه مسیر دو سویه همدان – تهران

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور از راه اندازی نخستین قطار دو طبقه مسیر دو سویه همدان – تهران خبر داد و گفت: مراحل آزمایش حرکت قطار دو طبقه در مسیر همدان - تهران در چند روز آینده ادامه دارد.

همدان- سایت خبری پرسون؛ استان همدان با داشتن دو خط آهن مجزا به عنوان شاهراه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید. طرح ساخت راه آهن همدان - تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۳ به همدان مصوب شد و پس از آن نخستین قطار مسیر همدان - مشهد تیرماه سال ۱۳۹۶ با حضور ۱۵۰ نفر از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان عازم مشهد مقدس شد و امروز نیز نخستین قطار دو طبقه مسیر دو سویه همدان - تهران ساعت 8 و 30 دقیقه به صورت آزمایشی از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت همدان حرکت کرد.

سید سعید ابراهیم‌نژاد مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در گفتگو با پرسون اظهار کرد: مراحل آزمایش حرکت قطار دو طبقه در مسیر همدان - تهران در چند روز آینده ادامه دارد و به زودی در این مسیر حرکت قطار به صورت رفت و برگشت راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: کارشناسان فنی راه‌آهن ایران با بررسی دقیق خط آهن مسیر همدان - تهران، آزمایش‌های فنی برای حرکت قطار دو طبقه بر روی این ریل را انجام می‌دهند.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور با بیان اینکه پس از پایان مراحل آزمایشی، بلیت فروشی قطار دو سویه همدان - تهران آغاز می‌شود بیان کرد: واگن‌های این مسیر توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا تامین می‌شود.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه در بررسی کارشناسان در این مرحله، نقاط حساس از جمله پل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ادامه داد: هر سالن این قطار ۸۴ نفر گنجایش دارد و به منظور کاهش هزینه بلیت برای مسافران راه‌اندازی شده و اگر دریابیم که مناسب این خط است از آن استفاده می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور ادامه داد: علاوه بر قیمت پایین سفر، تهویه خوب و امکانات بهتر، از دیگر ویژگی‌های این قطار است.

وی بیان کرد: کارشناسان و مسئولان فنی راه‌آهن نخستین مسافران این قطار هستند که مدت زمان رسیدن به مقصد، ساعت رفت و برگشت و روزهای حرکت را تخمین می‌زنند تا قیمت بلیت این قطار اندازه‌گیری شود.

ابراهیم‌نژاد افزود: در حال حاضر قطار مسیر دو سویه همدان - مشهد هر روز، توسط شرکت‌های حمل و نقل ریلی بن‌ریل و رجا انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این قطارها با ظرفیت ۲۵۰ نفر، دارای واگن‌هایی با کوپه های چهار و ۶ تخته هستند.

منیژه فرهانپور- استان همدان

194835

مطالب مرتبط