گزارش پرسون از موج سواری فعالان فضای مجازی؛

ورود کرونای انگلیسی به کردستان/ شایعه یا واقعیت!

یکی از پزشکان کردستانی که به تازگی از انگلیس برگشته بود در تستی که از وی گرفته شد، نتیجه آزمایش PCR وی مثبت بوده ولی اینکه وی به کرونای انگلیسی مبتلا بوده است، از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده و این اخبار تنها در فضای مجازی رد وبدل می گردد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، در روزهای اخیر برخی از از رسانه ها خبری مبنی بر مثبت بودن تست کرونای یکی از پزشکان کردستانی که از انگلیس برگشته بود، به صورت گسترده در بستر فضای مجازی منتشر کرده اند.

در این اخبار ضدونقیض عنوان شده است که پزشک مذکور که تست ابتلا به کرونای وی مثبت اعلام شده است به کرونای نوع جدید آن یعنی کرونای جهش یافته انگلیسی مبتلا بوده است.

انتشار این خبر بی پایه و اساس که تاکنون هیچ یک از مسئولان امر به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان آن را تایید نکرده اند باعث موج سواری برخی از فرصت طلبان در فضای مجازی شده است.

با این حال به نظر می رسد تسلط رسانه ای فضای مجازی و ادامه روند انتشار این خبر در کردستان به ویژه شهر سنندج باعث ایجاد یک وضعیت نگران کننده خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

سرعت انتشار کرونای انگلیسی بسیار بالا است/ ضرورت توجه به اقدامات ضروری و مراقبت‌ها برای کنترل ویروس جدید

مراقب کرونای انگلیسی باشیم/ احتمال شروع موج جدید کرونا از بهمن و اسفند


آرزوی فلاحی؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این باره به خبرنگار پرسون گفت: یکی از پزشکان کردستانی که به تازگی از انگلیس برگشته بود در تستی که از وی گرفته شد، نتیجه آزمایش PCR وی مثبت بوده ولی اینکه وی به کرونای انگلیسی مبتلا بوده است، از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده و این اخبار تنها در فضای مجازی رد وبدل می گردد.

فلاحی ادامه داد: برای روشن شدن دقیق تر نتیجه تست این پزشک، نتیجه آزمایش وی به استان تهران ارسال شده است و به زودی در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

این روزها در اخباری که در فضای مجازی دست به دست می چرخد آمده است که این پزشک در هفته های گذشته بعد از بازگشت از انگلیس به ایران و سپس سنندج به علت ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در بیمارستان «توحید» سنندج بستری بوده است.

از سوی دیگر در فایلی صوتی که این روزها در فضای مجازی انتشار یافته است، عنوان شده وزارت بهداشت به طور جدی برای پیدا کردن افرادی که با این پزشک در ارتباط بوده اند، در حال پیگیری می باشد.

با این وجود هیچ مسئول و متولی امر تاکنون در این باره اظهار نظر قطعی نکرده است.

عباسعلی ـ استان کردستان

227258