سکوی قهرمانی جهان زیر پای دختر شیرازی

مهتاب نبوی، دختر جوان شیرازی بدون دو دست، بر سکوی نخست پاراتکواندوی جهان ایستاد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، خبرش بازخورد خوبی در فضای مجازی داشت، خبری که نشان می‌دهد نه تنها شرایط جسمی بلکه شاید شرایط روحی و یا حتی بحرانی چون کرونا هم نمی‌تواند مانع فتح قله‌های ترقی شود.

۲۲ ساله است؛ زمانی که به دنیا آمد به طور مادرزادی از ناحیه هر دو دست، معلولیت داشت.

شاید اوایل، درک و پذیرفتن شرایط توسط خانواده دشوار بود اما وسعت دید آنها سبب شد، مهتاب هم خود را متفاوت از دیگر دوستانش نبیند و برای رسیدن به اهدافش دست از تلاش نکشد.

بدون شک روزهای سختی سپری شد تا برای اطرافیان دیدن دختری که بدون دست اموراتش را می‌گذراند، به مدرسه می‌رود و ورزش می‌کند، عادی شود، اما مهتاب و خانواده‌اش به همه فهماندند معلولیت محدودیت نمی‌آورد و مانع رسیدن به خوشبختی و موفقیت نمی‌شود.

او حالا ۲۲ ساله است و در دانشگاه شیراز زیست‌شناسی سلولی مولکولی می‌خواند.


بیشتر بخوانید؛

روایت کشاورزی که بَرده «صفر» و «یک»‌ شد!


سیده مهتاب نبوی که روزهای اخیر در مسابقات جهانی پاراتکواندو درخشید، علت موفقیتش را این می‌داند که هیچ‌گاه به مشکلش به‌عنوان یک مشکل نگاه نکرده است.

این دختر جسور شیرازی، می‌گوید از ۹ سالگی ورزش را آغاز کرده و تا هم‌اکنون که ۲۲ ساله است ورزش را ادامه می‌دهد.

نبوی گفت: این روزها که درگیر کرونا هستیم و امکان تمرین در سالن‌های ورزشی وجود ندارد، در خانه تمرین کرده و با فیلم‌برداری، به صورت مجازی در رقابت‌های پاراتکواندو جهانی ۲۰۲۰ بلژیک در بخش پومسه ابداعی شرکت کردم.

نبوی افزود: خوشبختانه پس از بررسی فیلم‌ها و برگزاری رقابت توسط تیم فنی مسابقات، موفق به کسب مقام نخست و دریافت مدال طلا شدم.

وی موفقیت خود را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه خود، حمایت خانواده و کمک مربیان و دوستانی دانست که او را همچون دیگران و به یک چشم دیدند.

او که از همان ابتدا در مدارس عادی درس خوانده است، اکنون دانشجوی دانشگاه شیراز است که موفق به کسب مدال طلای این مسابقات نیز شده است.

نبوی به عنوان نخستین ورزشکار زن پاراتکواندو ایران سابقه کسب مدال طلای هشتمین دوره رقابت‌های پاراتکواندو جهان در کشور ترکیه و کسب نشان طلا و برنز قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه افتخاراتش دارد.

از او درباره خواسته‌هایش پرسیدم که پاسخ داد: در گذشته تمرینات گروهی رایگان بود و برای تمرینات تخصصی هزینه پرداخت می‌کردم، اکنون نیز که در خانه تمرین می‌کنم هزینه‌های احتمالی مورد نیاز به عهده خودم است که روز گذشته مسئول ورزش بانوان فارس با من تماس گرفتند و قول مشارکت در پرداخت هزینه‌ها را دادند.

نبوی در پایان تاکید کرد: به همه هم سن و سال‌هایم توصیه می‌کنم که هیچ‌گاه خودشان را دست کم نگیرند، هدف را فراموش نکنند و برای رسیدن به هدف از تلاشی فروگذار نکنند‌.

منبع: فارس

227058