رئیس هیئت کشتی استان البرز:

برگزاری رقابت های بین المللی و تیم داری در لیگ را در نظر داریم

حمید یاری گفت: مربیان و پیشکسوتان استان البرز مشکلات و دغدغه های خود را به صورت رو در رو با رئیس فدراسیون کشتی مطرح کردند.

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید یاری رئیس هیأت کشتی استان البرز در مورد سفر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی به این استان اظهار داشت: حضور رئیس فدراسیون در استان ها در کل یک کار بسیار مثت و ارزنده است، چراکه ایشان راهکارهای بسیاری در مورد کمک سازمان ها و نهادها به کشتی دارند.

یاری ادامه داد: این برای چهارمین بار در 18 ماه گذشته بود که رئیس فدراسیون در استان البرز حضور می یافت و در سفر پیش نیز ایشان با استاندار جلسه ای را در مورد حمایت از کشتی و اشتغال آن ها داشتند.

وی با بیان اینکه شرایط کشتی در استان ها یکسان نیست و نیاز هر استانی با استان دیگر متفاوت است گفت: استان البرز جمعیت خوبی دارد و باید روی جذب کشتی گیران به باشگاه ها کار کنیم و که یکی از راه های آن برگزاری مسابقات مختلف و رقابت های لیگ است.

یاری در مورد ثمرات حضور دبیر در استان البرز گفت: جلسه ای با مدیرکل اقتصاد و دارایی استان برگزار شد و مقرر شد که چند حمایت کننده مالی از سمت شرکت های بزرگ استان به هیأت کشتی معرفی شوند، همچنین در دیدار با شهردار نیز به این تفاهم رسیدیم از اماکنی که توسط شهرداری ساخته می شود 3 خانه کشتی در اختیار هیأت قرار بگیرد و شهردای آن را تجهیز کند، ضمن اینکه در بحث حمایت مالی و همچنین تیم داری شهرداری در لیگ به صورت مستقیم یا غیر مستقیم نیز به نتایج خوبی رسیدیم که نیاز به پیگیری های بیشتر دارد.

وی افزود: همچنین در مورد اشتغال قهرمانان واجد شرایط در شهرداری نیز گفت و گو شد و مقرر شد در این مورد نیز تصمیمات مقتضی گرفته شود.
یاری اظهار داشت: در دیدار با رئیس سازمان برنامه بودجه قرار شد تا از محل بیست و هفت صدم درصد برگشت ارزش افزوده برای ورزش، در سال آینده یک کمک خوبی به هیأت کشتی برای تجهیز و بازسازی اماکن ورزشی انجام شود.


بیشتر بخوانید؛

مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان کشتی برگزار شد


رئیس هیأت کشتی استان البرز اظهار داشت: با هماهنگی با مسئولان اداره کل نیز قرار شد که میزبان رقابت های بین المللی باشیم که به احتمال زیاد این رقابت ها، جام بین المللی روز جهانی کودک خواهد بود.

یاری با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم فدراسیون ورود دانش آموزان به کشتی است گفت: جلسه ای را با مسئولان آموزش و پرورش استان داشتیم ما قبل از این تفاهم نامه استانی را امضاء کردیم و قرار شد آن را در شهرستان ها نیز بسط بدهیم و حتما بعد از کرونا و زمانی که مدارس باز شود، پایگاه استعدادیابی آموزش و پرورش فعال می شود و رئیس انجمن کشتی آموزش و پرورش، مسئول کمیته استعدادیابی هیأت کشتی نیز است.

وی با اشاره به جلسه رئیس فدراسیون کشتی با جامعه کشتی استان البرز گفت: جلسه بسیار خوبی بین دبیر و پیکشسوتان، قهرمانان مربیان و داوران استان به مدت سه ساعت و نیم برگزار شد و اکثر مربیان و نفرات حاضر به صراحت دغدغه ها و مشکلات خود را با رئیس فدارسیون مطرح کردند که این صحبت ها بسیار سازنده و دلگرم کننده است.

یاری با تأکید بر اینکه پس از این جلسات پیگیری ما بسیار مهم است تصریح کرد: بنده از روز شنبه باید پیگیر تمامی این تصمیمات باشم تا به سرانجام برسد. البته ارتباطات خوبی با مسئولان استان دارم و می توانم پیگیری ها را به خوبی انجام دهم ولی نتیجه کار چند ماه دیگر مشخص می شود و گزارش آن را خواهیم داد.و

وی با تقدیر از رئیس فدراسیون کشتی گفت: ایشان به خوبی به کار خود وارد است و برخی هماهنگی را خودش انجام می دهد و جلستات حتما نتجیه دارد و کد ها را به مسئولین مربوطه می دهد و راه های کمک را می داند و کار را به سرانجام می رساند و در کل حضورش در استان ها خیلی مؤثر است.
یاری در در مورد حضورش در کمیته استان ها گفت: شرح وظایف کمیته استان ها مشخص است و تصمیم ها اول در این کمیته بررسی می شود و بعد در مجمع یا سمینار مطرح می شود در واقع کمیته استان ها پلی بین مجمع و فدراسیون است و تسریع کننده مسائل است و باید ماهانه در مورد مسائل مورد نظر هیأت ها جلسه داشته باشیم و اگر فدراسیون کاری را به ما محول کند باید آن را پیگیری کنیم و یا اینکه جلسات مجمع یا سمینار چند ماه یکبار برگزار می شود ما می توانیم مسائل را هر موقع که صلاح است به فدراسیون انتقال دهیم.

وی در مورد ترکیب کمیته استان ها خاطرنشان کرد: نماینده تمامی هیأت ها چه برخوردار تر و چه کم برخوردار در این کمیته حضور دارند تا تمامی مشکلات و دغدغه های کشتی کشور مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار ورزشی_مصطفی ساجدی‌فر

226846