با ثبت رکورد پنج پنالتی در یک بازی؛

هیچ اتفاقی در لیگ برتر فوتبال کشور عجیب نیست!

رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حال برگزاری است و ثبت رکورد پنج پنالتی در یک دیدار، جدیدترین اتفاقی است که شاید پذیرش آن کمی برای هواداران این ورزش دوست داشتنی غیرقابل باور باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور درحالی به هفته های پایانی نیم فصل اول خود نزدیک می شود که در دیدار نخستین هفته دهم این رقابت ها، رکورد جدیدی در فوتبال ایران به ثبت رسید و آن هم اعلام پنج پنالتی توسط داور بازی سپاهان اصفهان و ماشین سازی تبریز در طول این مارتن جذاب و دیدنی بود که نهایتا با تساوی سه بر سه دو تیم به پایان رسید.

اما پیش از آنکه به بررسی اتفاقات دیدار فوق بپردازیم، لازم به ذکر است که هنوز رقابت های هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور به اتمام نرسیده است و با این شرایط دیداری از هفته دهم این مسابقات برگزار می شود که در نوع خودش جالب و عجیب و غریب است. اگرچه باید در این بین به اهمیت حضور پرسپولیس تهران به عنوان نماینده فوتبال کشور در فینال لیگ قهرمانان آسیا اشاره کنیم و طبیعتا به منظور سربلندی و موفقیت این تیم در آسیا که متاسفانه به مقصود نهایی نرسید، مشخص بود که جدول مسابقات دستخوش تغییراتی خواهد شد. اما به نظر می رسد مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می توانستند با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده به برگزاری مسابقات سر و سامان دهند تا تیم ها دچار آشفتگی و سر در گمی برای ادامه بازی ها نباشند.

دیدار سپاهان اصفهان و ماشین سازی تبریز در حالی به میزبانی تبریزی ها برگزار شد که تنها در نیمه اول این دیدار، سه گل از چهار گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. سهم سپاهان از سه پنالتی اعلام شده دو ضربه و سهم ماشین یک پنالتی بود. به این ترتیب به طور میانگین در هر 15 دقیقه شاهد اعلام یک ضربه پنالتی در نیمه اول بودیم اما این پایان کار نبود. در نیمه دوم و در عین ناباوری بازهم شاهد تداوم اعلام پنالتی از سوی داور وسط این دیدار بودیم و در دقیقه 60 از تقابل دو تیم، سعاد وفاپیشه چهارمین ضربه پنالتی بازی را این بار برای ماشین گرفت تا سهم تیم میزبان هم از ضربات پنالتی به عدد دو رسیده و میانگین هر 15 دقیقه یک پنالتی هم همچنان حفظ شود.

پیمان بابایی، بازیکن گلزن ماشین سازی ضربه پنالتی اعلام شده در نیمه دوم را در حالی به گل تبدیل کرد که پیام نیازمند با تشخیص دقیق آن را مهار کرده بود اما مهاجم سبزپوشان در ریباند موفق شد توپ را وارد دروازه سپاهان کند. بعد از این گل ماشین سازان بازهم به حملات خود ادامه دادند تا اینکه در دقیقه 75 یک بار دیگر، داور بازی ضربه پنالتی سوم را هم برای آنها گرفت تا پیمان بابایی با یک ضربه چیب آن را به گل تبدیل کرده و کار را به تساوی سه بر سه بکشاند. با اعلام پنجمین ضربه پنالتی در پنجمین پانزده دقیقه بازی، رکورد هر پانزده دقیقه یک پنالتی در این دیدار همچنان پابرجا ماند.


بیشتر بخوانید؛

فوتبال ایران و هزاران راه نرفته در مسیر توسعه و پیشرفت

آیا زمان استفاده از VAR در فوتبال ایران فرا نرسیده است؟

عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، بزرگترین ضربه به فوتبال ایران است


به این ترتیب و با اعلام پنج پنالتی تا بدین لحظه، شاهد یک رکورد عجیب دیگر در لیگ برتر فوتبال کشور هستیم. رکوردی که تکرار آن شاید به سال ها زمان نیاز داشته باشد و البته لازم به ذکر است که هیچ اتفاقی در فوتبال کشورمان عجیب نیست. جالب اینجاست که هفته گذشته در لیگ ستارگان قطر نیز شاهد رخ دادن چنین اتفاقی بودیم و ‌این اتفاق در جریان هفته دهم لیگ ستارگان قطر، در بازی میان دو تیم القطر و الاهلی رخ داد و ‌داور این مسابقه سه پنالتی به سود القطر و یک پنالتی به سود الاهلی اعلام کرد.

البته داور آن دیدار با استفاده از VAR تصمیم به اعلام چهار پنالتی نمود و خوشبختانه داور دیدار سپاهان و ماشین سازی توانست بدون استفاده از این فناوری به درستی اعلام پنج ضربه پنالتی نماید و از نگاه کارشناسان داوری تنها یک ضربه آن مشکوک بوده که بنا به تصمیم داور گرفته شده است.در همین راستا باید به پنالتی گرفتن های پی در پی آقای پنالتی فوتبال کشور یعنی مهدی طارمی اشاره کنیم که این هفته ها برای تیم پورتو خوب پنالتی می گیرد.

اوج این اتفاق در سوپرکاپ فوتبال پرتغال رخ داد که مهدی طارمی با گرفتن یک پنالتی، تاثیر بسزایی در قهرمانی پورتو در این رقابت ها داشت و البته پس از این دیدار، مهاجم گلزن آبی های پرتغال آماج حملات هواداران بنفیکا قرار گرفت و کار به جایی رسید که یکی از هواداران این تیم با انتشار پستی عجیب در فضای مجازی، پنالتی گرفتن ها طارمی را به سخره گرفت و به نوعی شبیه سازی خواند. گرچه از سوی دیگر طارمی آنقدر محبوب هواداران پورتو شده است که یکی از طرفداران این تیم پیشنهاد ازدواج با ستاره ایرانی تیمش را در توئیتر منتشر کرده است که بازتاب گسترده ای در رسانه های پرتغال داشت.

اما هرچه باشد مهاجم بوشهری و رعنای فوتبال ایران، روزهای خوبی را با پورتو می گذراند و کمتر از دو ماه دیگر باید با ستاره بی چون و چرای دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو مواجه شود و ما از همین حالا برای درخشش طارمی مقابل رونالدو آرزوی موفقیت و درخشش می کنیم. همچنان بجنگ و پنالتی بگیر آقای طارمی...

گزارش از محمدرضا طارمی

226712

مطالب مرتبط