استقلال با درخشش رشید به صدرجدول لیگ برتر بازگشت

تیم فوتبال استقلال تهران موفق شد از سری مسابقات هفته نهم لیگ برتر با نتیجه ۲ بر یک گل گهر سیرجان را شکست دهد و صدرنشین لیگ برتر شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، در جریان هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم گل‌گهر سیرجان و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۲ بر یک شاگردان محمود فکری به پایان رسید.

گل‌های این بازی را وریا غفوری در دقیقه ۵ و مهدی قایدی در دقیقه ۱۴ برای استقلال به ثمر رساندند و احمد زنده روح در دقیقه ۷۸ برای گل‌گهر گلزنی کرد.

با این نتیجه استقلال با ۱۵ امتیاز و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد و گل‌گهر با ۱۴ امتیاز به رده سوم جدول سقوط کرد.

ترکیب گل‌گهر:‌ علیرضا حقیقی، علیرضا علیزاده، علیرضا ابراهیمی، مهران گلزاری (۵۴ - محسن کریمی)، بهنام برزای، علی‌اصغر عاشوری (۸۸ - امین پورعلی)، میلاد زکی‌پور، یونس شاکری، سعید صادقی، احمدرضا زنده‌روح و گادوین منشا.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد دانشگر، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، سیداحمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی (۶۲ - فرشید باقری)، وریا غفوری، آرش رضاوند (۶۲ - فرشید اسماعیلی)، مهدی قایدی (۷۵ - سبحان خاقانی (۱+۹۰ کریم متین‌زاده)) و ارسلان مطهری.

در دقیقه ۵: پاس رو به عقبی به علی‌رضا حقیقی ارسال شد و دروازه‌بان گل‌گهر قصد داشت ارسلان مطهری را دریبل کند که مهاجم استقلال توپ‌گیری کرده و در حالی که توپ به سمت دروازه استقلال می‌رفت حقیقی ضربه‌ای به پای مطهری وارد کرد و داور پشت دروازه به داور وسط مشاوره داد تا پنالتی به سود استقلال گرفته شود. وریا غفوری پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای محکم توپ را به تور چسباند.

در دقیقه ۱۴: وریا غفوری از جناح راست نفوذ خوبی را به محوطه جریمه گل‌گهر انجام داد و پاس در عرض او به مهدی قایدی رسید و این بازیکن با حرکت انفرادی و ضربه‌ای عالی اولین گل فصلش‌ را برای استقلال به ثمر رساند.

در دقیقه ۲۷: علی‌رضا حقیقی در محوطه جریمه گل‌گهر با وریا غفوری برخورد کرد که داور نقطه پنالتی را نشان داد. کاپیتان آبی‌پوشان پشت توپ ایستاد اما این بار ضربه‌ نه چندان خوبش به خارج رفت.


بیشتر بخوانید؛

صدر جدولی که می خواهد آبی بماند

عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، بزرگترین ضربه به فوتبال ایران است


دقیقه ۵۱: حرکت در عرض و شوت پشت محوطه قایدی به شکل خطرناکی از کنار دروازه گل‌گهر به خارج رفت.

دقیقه ۵۷: ضربه سر مهدی قایدی روی سانتر غفوری در اختیار حقیقی قرار گرفت.

در دقیقه ۷۶: احمد زنده‌روح از روی نقطه پنالتی و برخلاف حرکت رشید مظاهری دروازه استقلال را باز کرد.

وقتی به سود گل‌گهر پنالتی اعلام شد گادوین منشا که با ۹ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد قصد داشت پشت توپ قرار بگیرد اما امیر قلعه‌نویی اجازه این کار را به او نداد. منشا که از این اتفاق ناراحت شده بود با حالت قهر، به میانه زمین رفت که با واکنش قلعه نویی همراه شد.

در دقیقه ۷۹: پاس بلند برزای از میانه زمین در داخل محوطه جریمه استقلال به منشا رسید و او پاس خوبی را برای یونس شاکری فرستاد اما این بازیکن نتوانست بهره لازم را ببرد.

در دقیقه ۹۶: ضربه منشا از فاصله نزدیک با واکنش سوپرواکنش رشید مظاهری به کرنر رفت.

منبع: ایرنا

226681

مطالب مرتبط