مهدی طارمی همچنان می درخشد؛

از آغاز در گرمای بوشهر تا پرواز در سرمای پورتو

مهاجم ملی پوش کشورمان به عنوان برترین گلزن سال فوتبال پرتغال انتخاب شد و این در حالی است که مهدی طارمی رقبای سخت و درجه یکی را در این راه از پیش رو برداشته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، شاید کمتر کسی فکر می کرد که جوان سربه زیر و سبزه روی بوشهری کشورمان که رویای فوتبالی اش را از دل نخلستان های جنوب آغاز کرده بود، روزی چنان در سطح اول فوتبال اروپا بدرخشد که همگان به تحسین عملکرد بی نظیر او یپردازند.

مهدی طارمی اما به تحقق این رویا جامه عمل پوشاند و حالا به یکی از مهاجمان طراز اول فوتبال اروپا تبدیل شده است. طارمی که فوتبالش را از دو تیم مطرح و پرطرفدار بوشهر یعنی شاهین شهرداری و ایران جوان این شهر آغاز کرده است، توانست با درخشش در گرمای جنوب و البته داشتن ساق پاهای ورزیده که ماحصل تمرین های بسیار در سواحل جنوبی کشور است به تیم پرطرفدار پایتخت یعنی پرسپولیس بپیوندد و درست از همان جا بود که نام او بر سر زبان ها افتاد و طارمی توانست با کسب دو قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران به همراه قرمزهای تهران و همچنین درخشش در تیم ملی فوتبال ایران جایی برای خودش در دل این ورزش مهیج و دوست داشتنی دست و پا کند.

کار کردن با مربیان بزرگ و پرتجربه ای همچون برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش توانست از طارمی یک مهاجم گلزن و همه جیز تمام بسازد و به دنبال همین مساله طارمی برای ادامه مسیر حرفه ای فوتبالش راهی لیگ ستارگان قطر شد و به تیم الغرافه پیوست. آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران همچنان به روند صعودی خودش در لیگ ستارگان ادامه داد و با ثبت سیزده گل در مجموع سی بازی توانست نظر مثبت مسئولان باشگاه ریوه آوه در پرتغال را به خود جلب کند و سپس بزرگترین تصمیم فوتبالی زندگی اش را برای رفتن به فوتبال اروپا بگیرد.

اگرچه مهاجم تکنیکی و گلزن کشورمان وداع تلخی را با باشگاه و هواداران میلیونی پرسپولیس داشت و ماجرای انتقال عجیب و جنجالی او به ریزه اسپور ترکیه باعث محرومیت او و باشگاه از نقل و انتقالات شد، اما طارمی همچنان با انگیزه و انرژی به ریو آوه پیوست و موفق به ثبت بیست و یک گل برای این تیم در مسابقات مختلف شد که آمار خیره کننده ای برای این مهاجم جوان و جویای نام به حساب می آمد و لذا این درخشش در نهایت منجر به پیوستن طارمی به تیم بزرگ و پر افتخار پرتغال یعنی پورتو گردید.


بیشتر بخوانید؛

امثال طارمی و آزمون در کشورمان کم نیستند

از آرزوی حضور در برنامه نود تا ابراز علاقه به مهدی طارمی


گرچه در ابتدای امر انتقال ملی پوش ایرانی به تیم بزرگ پورتو کمی نگران کننده به نظر می رسید و بسیاری بر این باور بودند که طارمی ممکن است با نیمکت نشینی محض در جمع سفید و آبی پوشان پرتغال مواجه شود، اما با مرور زمان ورق برگشت و طارمی به مهاجم اول پورتو تبدیل شد. صبر بالای این بازیکن و جنگیدن مثال زدنی اش در میدان باعث شد تا او بتواند اعتماد و نظر مثبت سرجیو کونسیسائو، سرمربی نامی و پرافتخار پورتو را جلب کند و حالا بتواند با خیالی آسوده در ترکیب تیمش به میدان برود و گلزنی کند.

اما خبری که در روزهای پایانی هفته گذشته منتشر شد و هواداران فوتبال را به وجد آورد، انتخاب مهدی طارمی به عنوان گلزن اول لیگ فوتبال پرتغال بود. داستان از این قرار است که رادک میسیورا، کارشناس فوتبال پرتغال در صفحه توئیترش با استناد به آمار playmakerstats، طارمی را بهترین گلزن این مسابقات در سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است. طارمی در سال ۲۰۲۰ توانست ۱۷ گل در لیگ پرتغال به ثمر برساند که ۱۳ گل آن مربوط به دوران حضور او در ریوآوه بوده است. میسیورا در ادامه توئیتش طارمی را یک مهاجم بسیار خوب دانسته که فصل گذشته به تنهایی توانست ریوآوه را به رده پنجم لیگ پرتغال در فصل گذشته برساند و از دید او ریوآوه از دهه ۸۰ میلادی به بعد، مهاجمی در حد و اندازه‌های طارمی نداشته است.

طارمی حالا به قدری در پرتغال مشهور شده است که هواداران فوتبال در فضای مجازی به او پیشنهاد ازدواج می دهند و خبرهای بسیاری پیرامون ابراز علاقه به این مهاجم دوست داشتنی کشورمان از دل اروپا به گوش می رسد. قهرمانی در سوپرکاپ پرتغال و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا از جمله موفقیت هایی است که مهاجم باهوش پورتو به همراه این تیم به دست آورده است و قطعا قهرمانی در پایان فصل لیگ پرتغال و شکست یوونتوس و کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان می تواند مهر تاییدی باشد بر حضور مهدی طارمی در تیمی بهتر و بزرگ تر از پورتو در فصل بعد فوتبال اروپا.

با تمام این تفاسیر ملی پوش کشورمان نباید به خود مغرور شود و باید به یاد همان روزهای سخت در گرمای طاقت فرسای جنوب به تمرین و تلاشش ادامه دهد و بداند که آن قدر محبوب دل هواداران فوتبال هست که حتی اگر روزی هم مصدوم شود و از دنیای فوتبال فاصله بگیرد، برای همیشه در اذهان طرفداران باقی خواهد ماند.

گزارش از محمدرضا طارمی

226936

مطالب مرتبط