خشایار راد در گفتگو با پرسون:

تولیدات و پیشنهادات کاری در ایام کرونا کم شده است

خشایار راد بازیگر سریال «متهم گریخت» گفت: میزان تولیدات و به نسبت آن پیشنهادات کاری در این ایام بسیار کم شده است، هرچند که یک زمانی به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا کلاً فیلمبرداری ها تعطیل شده بود، اما بعد از مدتی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت ها از سر گرفته شد.

خشایار راد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: هم اکنون مشغول بازی در یک تله فیلم به نام «عروسی سیندرلا» به کارگردانی کمال مقدم و تهیه کنندگی حامد صلح میرزایی و مرتضی مقدم هستم.

وی در همین راستا ادامه داد: سریال «کلبه ای در مه» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی سعید پروینی را نیز در دست تولید داریم، فعلاً کار در مرحله پیش تولید قرار دارد و انشالله بزودی فیلمبرداری کار آغاز خواهد شد.

بازیگر فیلم «عروسی سیندرلا» در خصوص این فیلم اظهار کرد: فیلم عروسی«عروسی سیندرلا» داستان دختری که سال‌ها پیش پدر و مادر خود را گم کرده و متوجه می‌شود که آن‌ها در ایران زندگی می‌کنند و برای پیدا کردن آن‌ها راهی ایران می‌شود و در این راه مشکلات زیادی سر راهش قرار می‌گیرد و بنده در این فیلم نقش همسر خانم بختیاری را ایفا می کنم.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با امیر غفارمنش: مرگ را دوست دارم و از کرونا نمی ترسم / بازیگران تئاتر خانه نشین و فقیر هستندلم
گفتگو با فریبا نادری: در قرنطینه خانگی به کرونا مبتلا شدم / تا زمانی که کل شهر را تعطیل نکنند این ویروس ریشه کن نمی شود


وی در همین راستا افزود: فیلم عروسی سیندرلا در شهر تهران در حال فیلمبرداری است و در کنار هنرمندانی همچون بهنوش بختیاری، شهره لرستانی و شهرزاد کمال زاده و آقایان رضا ناجی و محمدرضا شیرخانلو و ... به ایفای نقش می پردازم.

بازیگر سریال «کلبه ای در مه» در خصوص این سریال اضافه کرد: سریال «کلبه ای در مه» به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی سعید پروینی و بنده در این سریال در کنار هنرمندانی همچون بهنوش بختیاری، ریتا غفاری، سام قریبیان، سید مهرداد ضیایی، ساقی زینتی و ... ایفای نقش خواهم کرد.

وی در ادامه پیرامون نقش خود و زمان پخش این سریال افزود: در سریال «کلبه ای در مه» نقش سروان را بر عهده دارم، البته هنوز تصویربرداری سکانس های بنده آغاز نشده است، در خصوص پخش سریال هنوز چیزی قطعی نیست و اطلاع دقیقی از زمان پخش و شبکه ندارم و فقط می دانم که کار تاریخی است و در تهران فیلمبرداری می شود.

بازیگر سریال «متهم گریخت» پیرامون تاثیر کرونا بر فعالیت هنرمندان عنوان کرد: اوایل همه سعی می کردند که در منزل بمانند و برای در امان ماندن از این ویروس در فیلم ها حضور نداشته باشند، اما این پروسه طولانی شد و بالاخره زندگی خرج دارد و افراد نمی توانند در طولانی مدت بی کار بمانند، اما هم اکنون با افزایش آگاهی نسبت به این بیماری هنرمندان برای گذران زندگی سعی می کنند با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی به ادامه فعالیت خود بپردازند.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها اذعان کرد: بله، حداقل در پروژه هایی که من حضور داشتم پروتکل ها به نحو احسن رعایت می شود، اما نمی توانم در مورد سایر پروژه ها اظهار نظر کنم، ولی در پروژه ما هفته ای یکبار تست کرونا می گیرند و هر روز حرارت بدن عوامل سنجیده می شود و یا اینکه به عنوان مثال در اتاق گریم یک نفر را بیشتر راه نمی دهند.

خشایار راد در ادامه پیرامون تاثیر کرونا بر پیشنهادات کاری و میزان تولیدات اظهار کرد: میزان تولیدات و به نسبت آن پیشنهادات کاری در این ایام بسیار کم شده است تولیدات هرچند که یک زمانی به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا کلاً فیلمبرداری ها تعطیل شده بود، اما بعد از مدتی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت ها از سر گرفته شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها تصریح کرد: به عقیده بنده دستور توقف فیلمبرداری ها راهکار مناسبی نیست، به عنوان مثال فعالیت های ورزشی یا همین فوتبال نیز با همین رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است، سینما هم همینطور است باید با رعایت پروتکل ها فعالیت ها ادامه داشته باشد و چرخه زندگی هنرمندان نیز بچرخد.

وی در همین راستا ادامه داد: عوامل که نمی توانند تا آخر عمر بیکار در خانه هایشان بمانند تا این ویروس ریشه کن شود، برای فوتبال شرایط بدون تماشاگر می گذارند و یا برای فیلمبرداری سعی می کنند بدون تجمع و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی فعالیت ادامه یابد.

بازیگر سریال «کوچه اقاقیا» در پاسخ به اینکه آیا استرس ابتلا به کرونا در ارائه نقش بازیگر تاثیر دارد یا خیر، گفت: صد در صد تاثیر دارد و مثل دوران قبل کرونا نمی توانیم با خیال راحت جلوی دوربین برویم، اما همه عوامل و بازیگران تمام تلاششان را می کنند تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، کارشان را به نحو احسن انجام دهند

وی در همین راستا ادامه داد: ما تمام تلاشمان را می کنیم که مخاطب این شرایط سخت پشت صحنه را متوجه نشود و تاثیر بیماری کرونا در بازیگران محسوس نباشد و مخاطب را راضی نگه داریم، اما همه دوست داشتیم که این ویروس نبود و همانند سابق به راحتی به ایفای نقش می پرداختیم.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با رضا رویگری: به خاطر مسائل مالی توان ادامه درمان را ندارم / در سینما پول خیرات نمی کنند
گفتگو با پوریا رحیمی سام: «زالاوا» در فضای رئالیسم جادویی اتفاق می افتد/ گویش و تمرین زبان چالش مهم من در این فیلم


این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اوضاع تئاتر و تغییر کاربری تعدادی از سالن های نمایش پس از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: وقتی ما می گوییم یک مشکلی است این مشکل برای همه هست، هنرمندان تئاتر، موسیقی، سینما و ...، تئاتر که از گذشته نیز مظلوم بوده است و هم اکنون نیز با تعطیلی سالن های نمایش اوضاع بدتر شده است.

وی در ادامه افزود: تمامی هنرمندان و سالن داران تئاتر با این ویروس بسیار متضرر شده اند، حتی خود ما نیز یک تئاتر با عنوان «منهای 2» را تمرین و برای جشنواره آماده کرده بودیم، اما در حال حاضر سرنوشت آن مشخص نیست.

بازیگر فیلم «خوابگاه دختران» در ادامه درخصوص برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره فجر در ایام کرونایی اضافه کرد: به عقیده من جشنواره را می توان به تعویق انداخت و به زمانی که اوضاع کرونا کمی بهتر شود و یا به اصطلاح وضعیت سفید شود، موکول کرد، هیچ ایرادی ندارد، یا در بدبینانه ترین حالت ممکن حتی امسال هم برگزار نشود، اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

خشایار راد در پایان پیرامون وضعیت معیشتی هنرمندان و حمایت مسئولان ذی‎ربط خاطر نشان کرد: وقتی باران می آید همه خیس می شوند و در این ایام همه متضرر شدن و هیچ حمایتی از کسی نشده است، اما امیدوارم هر چه سریعتر این ویروس منحوس نه از ایران بلکه از کل دنیا رخ بربندد و مردم به زندگی عادیشان بازگردند و آنطور که شایسته انسانها است یک زندگی آرام، معقول و بدون دغدغه ای را سپری کنند.

226663

مطالب مرتبط