صدور کارت تردد برای دام !

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: ارائه خدمات، تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام انجام می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر صدور کارت تردد دام برای عشایر، گفت: ارائه خدمات، تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام انجام می‌شود.

شاهپور علائی‌مقدم تاکید بر اهمیت صدور کارت تردد دام برای عشایر، اظهارکرد: از ۲۴۶ هزار خانوار عشایری در کشور تنها برای هفت هزار خانوار کارت صادر شده که باید تلاش مضاعفی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی لازم در خصوص لزوم دریافت کارت تردد دام توسط عشایر، گفت: کارت‌های شناسایی دامداری و تردد دام تا پنج سال اعتبار دارد و عشایر برای دریافت این کارت تنها ۴۰ هزار تومان هزینه می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: برای دریافت کارت تردد دام باید یک بازه زمانی تعیین شود و با باطل شدن دفترچه‌های عشایری، ارائه خدمات و تسهیلات و نهاده دامی به عشایر فقط با کارت شناسایی دامداری و تردد دام صورت گیرد.

علائی مقدم با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری در خصوص پوشش بیمه رایگان یک و نیم میلیون نفر از روستائیان و عشایر، گفت: امور عشایر استان‌ها از این فرصت استفاده کنند و لیست عشایر واجد شرایط را هرچه سریعتر ارائه دهند.

بنابراین گزارش وزیر جهاد کشاورزی نیز مهرماه امسال در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری سراسر کشور، گفته بود: عشایر با سهم ۱.۷ درصد از کل جمعیت کشور، در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش موثری دارند بطوری که ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را این قشر شریف تولید می‌کنند و ۳۵ درصد از صنایع دستی کشور توسط عشایر تهیه می‌شود.

کاظم خاوازی با بیان این که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به عشایر کشور شده است، افزود: شورای‌عالی عشایری در این دولت احیا شد و مصوبه‌های خوبی داشت که به پشتوانه این مصوبه ها، سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳۰ هزار خانوار عشایری اختصاص یافت و در بخش‌های زیربنایی اقدام‌های مهمی انجام شد.

وی با اشاره به تامین آب سالم و بهداشتی برای خانوارهای عشایری، خاطرنشان کرد: امروز در دولت دوازدهم، سطح برخورداری عشایر از آب سالم و بهداشتی از ۴۳ به ۶۳ درصد ارتقا یافته و با تقویت زیرساخت‌های ناوگان‌های آبرسانی، سطح دسترسی عشایر به آب سالم و بهداشتی از ۵۰ به ۷۸ درصد رسید.

226641