معاون امور عمرانی استانداری استان خبر داد:

تخصیص ۷۵میلیارد ریال اعتبار به پایگاه‌های میراث فرهنگی کرمان

معاون امور عمرانی استانداری کرمان گفت: ۷۵ میلیارد ریال اعتبار مشارکتی استان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای پنج پایگاه فرهنگی این استان اختصاص داده شد

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در نشست کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: این اعتبار برای پایگاه‌های جهانی و ملی باغ شاهزاده ماهان، ارگ بم، روستای صخره‌ای میمند، تپه‌های کُنار صَندل و بیایان لوت اختصاص می‌یابد.
وی بیان کرد: همچنین یک میلیارد تومان اعتبار وزارت میراث فرهنگی به منظور مرمت و احیای خانه تاریخی لطفی اختصاص پیدا کرد و استان نیز به صورت مشارکتی بخشی از اعتبار لازم برای مرمت خانه لطفی را تامین می کند

معاون امور عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: برای تعیین تکلیف و احیای ۲ سینمای نور و درخشان کرمان با همکاری اتاق بازرگانی و ارشاد اسلامی اعتبار مشارکتی تامین می شود و: طرح مجموعه هنرمندان استان نیز در دست اجرا است،

وی اظهار داشت: گمانه‌زنی‌های قلعه‌های دختر و اردشیر نیز صورت گرفته و امیدواریم به زودی اصلاح محدوده و طرح مرمت این ۲ بنای تاریخی آغاز شود.


بیشتر بخوانید؛


آیت اللهی موسوی گفت: طرح گردشگری روستای قنات ملک رابر، زادگاه شهید سلیمانی نیز در حال پیگیری است.

حفظ ارزش های آثار جهانی در اولویت قرار دارد

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: کرمان از استان‌ها و نقاط منحصر به فرد کشور است و در زمینه ثبت آثار جهانی رتبه اول کشور را دارد.

فرهاد عزیزی افزود: با وجود همه ظرفیت‌ها و اقدامات اما احساس می‌شود کار اساسی که باید با توجه به امکانات و ظرفیت‌های استان هنوز انجام نشده است.

وی تاکید کرد: اولویت ما حفظ ارزش‌هایی است که به واسطه آن آثار به ثبت جهانی رسیده‌اند و در میمند و ماهان بیشتر دنبال این موضوع هستیم که کیفیت محیطی را افزایش دهیم و امکاناتی که باید متناسب با اثر تاریخی برای حضور گردشگر باشد را فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

226478