مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان خبر داد:

پرداخت۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از پرداخت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، فریدون فعالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی کرونا در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

فعالی افزود: در روند پرداخت تسهیلات بیش از ۲۷‌میلیارد ریال به حوزه صنایع‌دستی و بیش از ۵۲ میلیارد ریال به حوزه گردشگری تعلق گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر برای دریافت تسهیلات کرونا ۷۷۵ پرونده با اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۷۲ نفر تشکیل شده است که از این تعداد ۲۸۱ پرونده مربوط به گردشگری و ۴۸۴ پرونده مربوط به صنایع‌دستی است.


بیشتر بخوانید؛

پرداخت ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به فعالان صنایع دستی قزوین


فعالی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی بشترین آسیب را متحمل شده اند تاکید کرد: تسهیلات کرونا به تمام کسب و کارهای گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: تاسیسات گردشگری می‌توانند از حداقل ۱۶ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۲ درصد و با دوره تنفس حدود ۶ ماه بهره‌مند شوند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: این تسهیلات براساس دستورالعمل‌های ارسالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اعطا شده است.

فعالی تصریح کرد: تمامی تأسیسات و فعالان گردشگری می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه و از قسمت مخصوص تسهیلات گردشگری در خواست خود را ثبت کنند.

منبع: ایرنا

226222