امیر غفارمنش در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

مرگ را دوست دارم و از کرونا نمی ترسم / بازیگران تئاتر خانه نشین و فقیر هستند

امیر غفارمنش بازیگر سریال «دردسرهای عظیم» گفت: تمام بازیگران تئاتر خانه نشین و فقیر هستند و این را با صراحت اعلام می کنم و دولت هیچ تمهیدی برای آنهایی که تنها از طریق تئاتر ارتزاق می کنند در نظر نگرفته است

امیر غفارمنش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: هم اکنون مشغول ضبط یک برنامه اینترنتی با عنوان «شومینه» برای شبکه اینترنتی آپارات هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: یک قسمت از برنامه «شومینه» در شبکه اینترنتی پخش شده و طبق برنامه قرار است، هر هفته یک قسمت آن پخش شود و این برنامه با اجرای بنده و با حضور مهمان مختلفی از جمله آیدین زواره ای، کریم قربانی، بیژن بنفشه خواه، سعید ترابی، حسین توکلی در کنار خواننده برنامه آقای کیا در حال آماده سازی است.

بازیگر سریال «اسپینجر» در خصوص این سریال عنوان کرد: تصویربرداری سریال «اسپینجر» به تهیه کنندگی و کارگردانی کریم لک زاده قرار بود از مهر آغاز شود اما به خاطر شرایط کرونا و فوت یکی از همکاران پروژه فعلاً به تعویق افتاده است.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با پوریا رحیمی سام: «زالاوا» در فضای رئالیسم جادویی اتفاق می افتد/ گویش و تمرین زبان چالش مهم من در این فیلم
گفتگو با فریبا نادری: در قرنطینه خانگی به کرونا مبتلا شدم / تا زمانی که کل شهر را تعطیل نکنند این ویروس ریشه کن نمی شود


وی در ادامه افزود: سریال «اسپینجر» که ما با آن قرارداد بسته بودیم و در مرحله پیش تولید قرار داشت به دلیل فوت محمد عفراوی دستیار و برنامه ریز پروژه به تعویق افتاد، اما گروه در حال برنامه ریزی برای ادامه پروژه هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «خانه ای روی آب» پیرامون کارهای آماده پخش خود گفت: فیلم سینمایی «اتومبیل» به کارگردانی علی میری رامشه را آماده پخش دارم که در حال سپری کردن مراحل فنی خود است و احتمالاً اولین اکرانش در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در امسال خواهد بود.

وی در همین راستا اضافه کرد: تعداد جلسات فیلمبرداری این فیلم 40 جلسه بود، اما تصویربرداری سکانس های نقش بنده در 4 جلسه به اتمام رسید و در این فیلم در کنار هنرمندانی همچون اکبر عبدی، مهدی کوشکی، سحر قریشی، ارسلان قاسمی، ، نیما شاهرخ شاهی، علیرام نورایی ،شهرزاد کمال زاده، آزیتا ترکاشوند و ... به ایفای نقش پرداخته ام.

غفارمنش در ادامه پیرامون برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره فجر در ایام کرونایی اضافه کرد: بله من موافق صد درصدی برگزاری جشنواره هستم، چه اشکالی دارد، به عقیده بنده زندگی جریان دارد و ما باید با این ویروس زندگی کنیم و به جای عدم برگزاری جشنواره ها و توقف فیلمبرداری ها به فکر رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی باشیم.

بازیگر سریال «سیب خنده» در پاسخ به اینکه آیا استرس ابتلا به کرونا در ارائه نقش بازیگر تاثیر دارد یا خیر، گفت: من چون مرگ را دوست دارم، هیچ استرسی نسبت به ابتلا به این ویروس ندارم و برعکس اتفاقاً خیلی دوست دارم مبتلا به کرونا شوم، اما نمیدانم چرا با این که این همه همکاری می کنم ولی مبتلا نمی شوم.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با انتقاد از وضعیت بد اقتصادی، پیرامون وضعیت تئاتر اظهار کرد: تئاتر که تعطیل شده است و تمام بازیگران تئاتر خانه نشین و فقیر هستند و این را با صراحت اعلام می کنم و دولت هیچ تمهیدی برای آنهایی که تنها از طریق تئاتر ارتزاق می کنند در نظر نگرفته است، من نمی خواهم از خودمان دفاع کنم و دلم می خواهد از این بچه های تئاتر که در کنار ما بازی می کردند و این روزها خانه نشین هستند صحبت کنم.

وی در همین راستا ادامه ادامه داد: هنرمندان تئاتری گوشت تن شان را می خورند و اوضاعشان خیلی خراب است و با قرض گرفتن از همدیگر زندگی خود را پیش می برند، همه بیکار هستند و تمامی سالن ها در حال خاک خوردن است و عوامل تئاتر خانه نشین هستند، باز ما بازیگران در سریال و فیلم ایفای نقش می کنیم و درآمد داریم، اما آنهایی که از این راه فقط ارتزاق می کردند اوضاع خوبی ندارند و زیر صفر هستند.

بازیگر سریال «دنیای شیرین» راه برون رفت از این مشکل را اینگونه برشمرد: کل مجموعه تئاتر ما به ده هزار نفر نمی رسد، این ده هزار نفر بین 80 میلیون جمعیت، تعداد زیادی نیست و طبیعتاً دولت می تواند حمایت کند، همه چیز که گران است چرا نباید از این قشر حمایت شود، مالیات ها هم که در حال گرفته شدن است.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با رضا رویگری: به خاطر مسائل مالی توان ادامه درمان را ندارم / در سینما پول خیرات نمی کنند
گفتگو با محمود پاک نیت: برگزاری جشنواره فجر در اوضاع کنونی سودمند نیست


این بازیگر سینما در خصوص وضعیت معیشتی هنرمندان در این روزها و حمایت مسئولان ذیربط اذعان کرد: یک میلیون عید دادن و یک میلیونی هم جدیداً قرار شده پرداخت کنند، اما با 2 میلیون در طول یکسال که اتفاقی برای آنها نمی افتد، من واقعاً دولت را نمی فهمم، همانجوریکه آنها ما را نمی فهمند ما هم آنها را نمی فهمیم.

وی در ادامه پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها اذعان کرد: نه، پروتکل را باید رعایت کنند، به عقیده من باید از افراد مسن بالای 60 سال حمایت کند و مابقی را آزاد بگذارند تا فعالیت کنند، و تماشاگران نیز یک صندلی در میان بنشیند و سالن های نمایش و سینماها بازگشایی شوند.

بازیگر سریال «ساعت خوش» در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها اذعان کرد: پروتکل ها رعایت نمی شود، تنها کار این است که در لیوان کاغذی چایی می دهند و یک الکل هم است که بچه استفاده می کنند، اما ما که نمی توانیم با فاصله دیالوگ بگوییم و طبیعتاً نمی توانیم فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها را به درستی رعایت کنیم.

امیر غفارمنش در پایان با گله از تهیه کننده برنامه «همسرایی» خاطر نشان کرد: سه سال پیش یک کار برای گروه اجتماعی شبکه سه به نام «همسرایی» انجام دادیم و در حال حاضر دو سال است که برای دریافت پولمان می دویم، اما تهیه کننده کار که متواری است و تمام انرژی خود را برای دریافت دستمزد خود گذاشته ایم.

226411

مطالب مرتبط