به گزارش پرسون، علی میری رامشه که با اولین فیلم سینمایی خود «اتومبیل» متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر است درباره آخرین وضعیت تولید فیلمش گفت: تدوین فیلم همزمان با فیلمبرداری توسط محمد توکلی شروع شده بود و الان تقریبا به پایان رسیده است. بهزاد عبدی نیز آهنگسازی فیلم را از هفته آینده در اکراین انجام خواهد داد.
وی افزود: یک ارکستر ۷۰ نفری قرار است همزمان موسیقی و متن فیلم را در اکراین ضبط کنند و ما تمام تلاش خود را میکنیم که آن را به آخرین مهلت ارایه به جشنواره برسانیم. در این میان، سید محمود موسوینژاد کار صداگذاری و سامان وفایی هم اصلاح رنگ را انجام خواهند داد.
میری رامشه از علت ضبط موسیقی در اکراین عنوان کزد: با توجه به حساسیتهایی که هم من دارم و هم بهزاد عبدی، و متن موسیقی کار که کمی سخت است و فیلم پر موسیقی داریم، در صحبتی که با بهزاد عبدی داشتیم با توجه به اینکه همکارانشان در ایران و اکراین زندگی میکنند، فضای موسیقی و اکیپی را که در اکراین دارد ترجیح داد به همین دلیل قرار است برای ضبط موسیقی به آنجا برویم.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره علت حضور «اتومبیل» در جشنواره ملی فیلم فجر اظهار کرد: قطعا شرکت در همه فستیوالها از جمله جشنواره ملی فیلم فجر برای هر فیلمسازی در ایران جذاب و مهم است پس شرکت فیلم ما هم برای من از اهمیت زیادی برخوردار است، امسال با توجه به شرایط کرونایی موجود، محدودیتهایی در برگزاری جشنواره وجود دارد اما برگزارکنندگان تصمیم گرفتند که آن را برگزار کنند تا مردم از فضا و تب و تاب فیلم و سینما خیلی دور نشوند، به نظر من فضای فیلم «اتوموبیل» به صورتی است که با توجه به این شرایط هم اگر شرکت کنیم، اتفاق خوبی برایمان رقم میخورد.
کارگردان سریال «نگهبان زمین» درباره این شرایط توضیح داد: طبق ساختار و فیلمنامه و ژانری که کار کردیم، ژانر متفاوتی است و دوستانی که تا الان در جلو یا پشت دوربین حضور داشتند و نظارهگر فیلم بودند نظر مثبتی نسبت به آن نشان دادند، فیلم فضای التهابیای دارد که جامعه ما به آن مبتلا است و بعضی از جوانهایمان هم گرفتار آن میشوند و با توجه به این فضا تصمیم گرفته شد در این ژانر کار شود.
بیشتر بخوانید؛
ترمز «اتومبیل» اکبر عبدی کشیده شد
«زد و بند» امین زندگانی در جشنواره فیلم فجر
نمایش فیلم های جشنواره فجر فقط برای داوران!
این تهیهکننده درباره حذف بخش «نگاه نو» در این دوره از جشنواره بیان کرد: حذف بخش «نگاه نو» شاید زمینه خوبی باشد برای آنهایی که فیلم اولشان است و در جشنواره حضور دارند که بقیه بخشهای فیلم شان به بخش اصلی مسابقه ورود میکند. در دورههای قبل، در بخش «نگاه نو» صرفا کارگردان به بخش اصلی مسابقه وارد میشد ولی حالا نه تنها برای کارگردان بلکه برای کل عوامل خوب است.
کارگردان فیلم «بعد از آن شب» در پایان به یکی از ضعفهای جشنواره امسال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از ضعفهای جشنواره امسال این است که فیلم اکران مردمی نمیشود، البته گفته میشود شاید اگر شرایط کرونا کمی بهتر شود، اکران مردمی هم داشته باشیم. درست است که هیات داوری و بعضی از منتقدان فیلم را میبینند اما وقتی مخاطبان آن را ببینند برای یک فیلمساز جذابتر است. بخشی از هنر، سلیقهای و بخشی دیگر بحث فنی کار است، ممکن است از نگاه هیات داوران بعضی فیلمها مخاطب را جذب نکند اما عکس آن پیش بیاید و مخاطب فیلم را دوست داشته باشد، خود مخاطبان خیلی بهتر میتوانند خوب بودن و بد بودن فیلم را تشخیص داده و در جامعه گسترش دهند.
علی میری رامشه تا به حال ۱۳ تلهفیلم برای رسانهها و تلویزیون، چهار سریال برای صدا و سیما به عنوان تهیهکننده و کارگردان ساخته است و «اتومبیل» اولین کار سینمایی اوست.