در راستای حمایت از عشایر فارس؛

اعتبارات ارزش افزوده به «کانون موصلو» اختصاص داده می‌شود

فرماندار شهرستان فیروزآباد در جلسه شورای عشایری با بیان این‌که عشایر از سخت‌کوش‌ترین و صادق‌ترین افراد اجتماع هستند و با کمترین امکانات زندگی خود را می‌گذرانند، گفت: با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده توسط اداره کل امور عشایر در مناطق عشایر فیروزآباد جهت رونق اشتغال عشایر، اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایر به تکمیل پروژه‌های عمرانی کارگاه صنایع دستی و آبرسانی سایت کانون دهویه موصلو اختصاص داده می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سید کمال علوی اظهار داشت: عشایر، مردمانی پرتلاش هستند که در سراسرکشور نقش مهمی در چرخه اقتصادی جامعه دارند؛ چراکه آن‌ها با سخت کوشی برای تأمین نیازهای جامعه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

مدیر کل امور عشایر فارس در جلسه شورای عشایری فیروزآباد گفت: جامعه عشایری گرچه جمعیت کمی نسبت به جامعه شهری دارند اما تأثیرگذاری این قشر در عرصه تولید و اقتصاد کشور و نیز امنیت به مراتب پررنگ و تعیین کننده است.


بیشتر بخوانید؛

کتاب‌های شبه‌روشنفکران به فروش نمی‌رود/ علیه ما جوسازی می‌کنند


روح الله بهرامی با بیان این‌که خدمات به کوچندگان جزء وظایف سازمان امور عشایر است وعملیات اجرایی اسکان به صورت اختیاری در مناطق عرفی و اسکان عشایر می‌باشد، افزود: تأمین آب و زیر ساخت‌ها در کانون‌ها از ضروریات است و باید به جد پیگیری شود.

وی بیان داشت: زندگی عشایر در عین سادگی یک جاذبه مهم گردشگری محسوب می‌شود و صنایع دستی عشایر یکی دیگر از جذابیت‌های زندگی عشایری می‌باشد که تکمیل پروژه کارگاه صنایع دستی سایت اسکان مهکویه می‌توان با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم به تولید و اشتغال عشایر رونق داد.

مدیر کل امور عشایر تصریح کرد: با وجود همه جذابیت‌هایی که در زندگی عشایری حاکم است، پایین بودن درآمد عشایر در صنایع دستی به خاطر شرایط روز جامعه و بیماری کرونا و جلوگیری از تغییر شغل آنان و مهاجرت به شهرها خواستار مساعدت و همدلی مسئولان و متولیان امر در جهت بهبود شرایط زندگی و تولید عشایر در صنایع دستی هستیم.

در پایان مقرر گردید به منظور مرمت و بهسازی راه‌های عشایری و تأمین آب پایدار و احداث آب انبار در مناطقی که اداره امور عشایر شهرستان بررسی و تأیید نموده است، اعتبارات مورد نیاز از محل ارزش افزوده سهم عشایر شهرستان تخصیص داده شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، شهرستان‌ فیروزآباد محل زندگی بخشی از عشایر ایل قشقایی از طوایف عمله، کشکولی کوچک، جبل انارویه و متفرقه محلی فیروزآباد به تعداد 2007 خانوار است.

225924

مطالب مرتبط